Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Uloga starije knjige u priručnoj zbirci školske knjižnice

Downloads

Downloads per month over past year

Pajnić, Sanja. (2010). Uloga starije knjige u priručnoj zbirci školske knjižnice. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science. [mentor Živković, Daniela].

[img] PDF (Croatian) - Registered users only
Download (241kB) | Request a copy

Abstract

Uloga školske knjižnice određena IFLA-inim i UNESCO-ovim Manifestom za školske knjižnice naglašava znanje, informacije te potrebu cjeloživotnog učenja kao osnovne kriterije suvremenog odgojno-obrazovnog sustava. Upravo ta tri elementa moraju biti vodeća pri potrebi svake školske knjižnice da jasno definira svoje ciljeve, usluge, program i prioritete, odnosno da, kao i sama škola kao odgojno-obrazovna institucija, izgradi vlastiti prepoznatljivi identitet. Temelj na kojemu, u usporedbi s ostalim osnovnim školama, OŠ Vladimira Nazora Nova Bukovica može izgrađivati svoj identitet te prema njemu formirati odredeno specifično znanje i određeni opus informacija je – naslijede. Naime, školska prirucna zbirka obogacena je sa stotinjak primjeraka starijih knjiga, odnosno knjiga izdanih u razdoblju od 1839. do 1949. Odrednica „starija knjiga“ nikako nije stručan bibliotekarski naziv već sintagma određena prvenstveno u odnosu na ostalu građu novijeg datuma iz školske knjižnice (a nju čini većina knjižničnog fonda, uglavnom lektirnih naslova izdanih u posljednjih 20 godina). No, sintagma nije određena samo u odnosu na građu ove školske knjižnice, vec i na većinu školskih knjižnica u regiji koje ne posjeduju primjerke iz navedenog razdoblja, posebno ne one iz 19.stoljeća. Dakle, kriterij odabira dijela građe priručne zbirke nije bila njezina tematika, vrsta publikacije (pa je u radu uz starije knjige navedeno i nekoliko serijskih publikacija) ili nakladnik, već isključivo starost. Ne postoje zapisi da je u proučavanom razdoblju u školskoj knjižnici izvršena revizija koja bi ciljano i stručno iz knjižnice isključila određenu građu. Zato preostaje pomisliti da je najveći „revizor“ ove školske knjižnice bilo vrijeme sâmo. Ono što je (spontano) ostalo u naslijeđu školske knjižnice u 140 godina postojanja škole svjedok je određenog vremenskog razdoblja, razvoja jedne odgojnoobrazovne institucije, ali i dokument o razvitku i specifičnostima same knjige u tom razdoblju. Uzorak starijih knjiga nastojat ce se analizirati prema nekoliko temeljnih odrednica: uvjetima nastanka prema zapisima iz školske spomenice, sadržajnim karakteristikama građe, analizi nakladnika i tiskara prema danom uzorku, načinima prezentacije građe te današnjoj potencijalnoj ulozi starije knjige u školstvu. Kakav je uzorak knjiga kojima je vrijeme najznačajniji kriterij? Koja je njihova tematika? Kako je organizirana nakladnička i tiskarska djelatnost u definiranom razdoblju? Kakve su mogućnosti iskorištavanja starije knjige u suvremenom odgojno-obrazovnom procesu? Radom će se nastojati odgovoriti na postavljena pitanja koristeći se pri tom isključivo raspoloživom građom iz školske priručne zbirke kao osnovnim izvorom.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Information sciences > Librarianship
Departments: Department of Information Science
Supervisor: Živković, Daniela
Date Deposited: 14 Jan 2011 10:34
Last Modified: 13 Jan 2017 14:01
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/1322

Actions (login required)

View Item View Item