Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Interkulturalne kompetencije i interkulturalna osjetljivost nastavnika njemačkog jezika i studenata germanistike

Downloads

Downloads per month over past year

Teskera, Kristina. (2014). Interkulturalne kompetencije i interkulturalna osjetljivost nastavnika njemačkog jezika i studenata germanistike. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of German Language and Literature
Department of Pedagogy. [mentor Piškorec, Velimir and Hrvatić, Neven].

[img]
Preview
PDF (German)
Download (532kB) | Preview

Abstract

Današnja suvremena društva na europskom tlu su velikom većinom posljedica ekonomskih i političkih procesa. Interkulturalizam se razvio kao odgovor na specifične potrebe takvog raznolikog društva. Da bi pojedinac bio spreman odgovoriti na takve izazove, potrebna mu je interkulturalna kompetentnost. Razvoj interkulturalne kompetencije nije samorazumljiv i ne događa se automatski prilikom interakcija s pripadnicima iz drugih kultura, već se stječe učenjem i cjeloživotnim obrazovanjem. Zbog toga bi jedan od zadataka škole trebao biti i promicanje interkulturalnog odgoja i obrazovanja na svim razinama odgojno-obrazovnog procesa. Nastavnici i učenici bi u sklopu toga trebali biti upoznati s relevantnom terminologijom te razvijati stavove, znanja i vještine potrebnih u interakcijama s osobama drugačijeg kulturalnog podrijetla. Pri tome je nastava stranog jezika posebice pogodno polazište za ostvarenje toga cilja. Stoga je u empirijskom dijelu rada naglasak stavljen na ispitivanje stavova, mišljenja i iskustava nastavnika njemačkog jezika i studenata germanistike vezanih uz poznavanje pojma interkulturalizma te uz percepciju interkulturalne kompetencije i interkulturalne osjetljivosti. U istraživanju su sudjelovale 4 nastavnice iz osnovnih i srednjih škola u Velikoj Gorici te 7 studenata s Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Osijeku. Rezultati su između ostaloga pokazali da su studenti upoznati s pojmom interkulturalizma, ali da ne postoji dovoljno ponuđenog sadržaja na tu temu u sklopu germanistike. Također, pokazalo se da u interkulturalnim situacijama navode važnost posjedovanja interkulturalne kompetencije i otvorenosti za druge kulture. S druge strane, većina nastavnica nije upoznata s pojmom interkulturalizma, što se može objasniti nedostatkom interkulturalnog sadržaja za vrijeme njihova obrazovanja i daljnjih stručnih usavršavanja.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: interkulturalna kompetencija, interkulturalna osjetljivost, interkulturalno obrazovanje, nastavnici njemačkog jezika, studenti germanistike.
Subjects: German language and literature
Pedagogy
Departments: Department of German Language and Literature
Department of Pedagogy
Supervisor: Piškorec, Velimir and Hrvatić, Neven
Date Deposited: 17 Jul 2014 07:56
Last Modified: 17 Jul 2014 07:56
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4527

Actions (login required)

View Item View Item