Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole

Downloads

Downloads per month over past year

Gliha, Marija. (2004). Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology. [mentor Vlahović-Štetić, Vesna].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (279kB) | Preview

Abstract

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati razumijevanje osnovnih principa zbrajanja: aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti u kontekstu konkretnih objekata (u našem ispitivanju su to bili medvjedići i bomboni), kako bi bolje razumijeli važnost i razvoj dio-cjelina znanja. Prepoznavanjem načina na koji je cjelina sastavljena od različitih dijelova predstavlja smisao broja i leži u osnovi mnogih veza među zadacima zbrajanja. Principi kao što su aditivnost, komutativnost i asocijativnost osnovna su svojstva zbrajanja, a istraživanje redoslijeda po kojem djeca uče o njima otvara put za razumijevanje razvoja dio-cjelina znanja. Ispitivanje je provedeno na dvije skupine ispitanika, skupini predškolske djece i skupini učenika prvog razreda osnovne škole. Prvi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju tri osnovna principa zbrajanja. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa u smislenom kontekstu odnosno ispitanici su podjednako dobro razumijeli svaki od principa. Drugi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju principa zbrajanja između predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati pokazali su da postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa aditivnosti u smislenom kontekstu između te dvije skupine djece, dok za principe komutativnosti i asocijativnosti nije dobivena statistički značajna razlika. No, treba naglasiti da su obje skupine bile prilično uspješne u rješavanju zadataka koji su odražavali razumijevanje osnovnih principa zbrajanja.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Psychology > Školska psihologija
Departments: Department of Psychology
Supervisor: Vlahović-Štetić, Vesna
Date Deposited: 19 Oct 2006
Last Modified: 02 Dec 2016 13:17
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/47

Actions (login required)

View Item View Item