Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Odnos umjetnika i publike na primjeru opusa Marine Abramović

Downloads

Downloads per month over past year

Košćak, Dejan. (2014). Odnos umjetnika i publike na primjeru opusa Marine Abramović. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Art History. [mentor Galjer, Jasna].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (431kB) | Preview

Abstract

Performans kao specifičan umjetnički medij omogućuje interaktivan i neposredan odnos između umjetnika i publike. Takav odnos utječe na intenzivniju percepciju i interpretaciju umjetničkog djela, a promatraču je omogućen direktan uvid u umjetnikov kreativan proces stvaranja. Marina Abramović danas je jedna od najeminentnijih umjetnica performansa koja u svojem radu istražuje vlastito tijelo i reakciju publike na različite pristupe tretiranju tijela kada su oni oblici umjetničkog djelovanja. Analizom njezinih pet performansa: Lips of Thomas (1975.) Rhythm 0 (1974.), Rhythm 2 (1974.), Seven Easy Pieces (2005.) i The Artist is Present (2010.) i usporednim tumačenjem teorija izvedbenih umjetnosti, teorije čitanja, teorije filma, teorije fenomenologije i slično; proučena je uloga publike tijekom izvedbe i nakon nje, te načini na koje umjetnik koristi publiku - kao statični objekt ili kreirajući subjekt.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: performans, publika, Marina Abramović, interpretacija, dokumentacija
Subjects: History of art
Departments: Department of Art History
Supervisor: Galjer, Jasna
Date Deposited: 14 Nov 2014 16:56
Last Modified: 14 Nov 2014 16:56
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4916

Actions (login required)

View Item View Item