Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Strategije čitanja kod hrvatskih studenata španjolskog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Skupnjak, Maja. (2016). Strategije čitanja kod hrvatskih studenata španjolskog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Brojni radovi svjedoče o važnosti upotreba strategija tokom čitanja jer one uvelike olakšavaju čitanje i samo razumijevanje teksta, naročito kada je u pitanju čitanje na stranom jeziku. Stoga smo ovaj rad posvetili strategijama čitanja u kontekstu španjolskog kao stranog jezika. U prvom, teorijskom dijelu rada pokušali smo definirati vještinu čitanja te objasniti koje procese ona podrazumijeva, kod čitanja na materinskom jeziku, ali i kod čitanja na stranom jeziku, kako bismo mogli bolje shvatiti čitatelja i problematiku čitanja na stranom jeziku. Nadalje, objasnili smo koncept strategija te smo ponudili klasifikaciju i primjenu strategija čitanja uzimajući u obzir tri najvažnije faze, prije, tijekom i poslije čitanja, kroz koje čitatelj prolazi kada se susretne s određenim tekstom. S ciljem da teorijske spoznaje primijenimo u praksi, proveli smo istraživanje u obliku ankete s hrvatskim studentima španjolskog jezika. Cilj ovog istraživanja bio je prikupiti informacije o stavovima studenata prema čitanju te utvrditi u kojoj mjeri koriste strategije čitanja. Zatim smo pokušali provjeriti postoji li povezanost između ocjene studenata, njihovog stava prema čitanju, godine studija i učestalosti upotrebe strategija čitanja. Rezultati istraživanja pokazali su da većina studenata koristi često strategije te da postoji povezanost između stava prema čitanju i učestalosti uporabe strategija. Također smo ustanovili da treća godina preddiplomskog i prva godina diplomskog studija koriste u istoj mjeri strategije, dok studenti druge godine diplomskog studija koriste u većoj mjeri strategije za razliku od studenata druge godine preddiplomskog studija. Na kraju smo istaknuli potrebu za daljnjim istraživanjima kako bi se detaljnije istražili faktori koji utječu na upotrebu strategija te u kojoj su mjeri zaista studenti upoznati s konceptom i primjenom strategija u nastavi.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: vještina čitanja, čitanje na stranom jeziku, čitanje s razumijevanjem, faze čitanja, strategije čitanja
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 14 Sep 2016 08:37
Last Modified: 14 Sep 2016 08:37
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6681

Actions (login required)

View Item View Item