Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Mogućnost primjene ideja Glassereve kvalitetne škole u tradicionalnom školstvu

Downloads

Downloads per month over past year

Pohilj, Emilija. (2008). Mogućnost primjene ideja Glassereve kvalitetne škole u tradicionalnom školstvu. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Sociology. [mentor Karajić, Nenad].

[img] PDF (Croatian) - Registered users only
Download (336kB) | Request a copy

Abstract

Novo 21. stoljeće, u koje smo zakoračili, stoljeće je brzih komunikacija, informatike, planiranja nekoliko poslovnih karijera te se moramo zapitati odgovara li postojeći obrazovni sustav svim potrebama i zahtjevima mladog čovjeka. Obrazovni sustavi su podvrgnuti kritici jer se iz godine u godinu povećava postotak školskog neuspjeha. Mnogi mladi ne završavaju školu i ostaju bez potrebnog kompetentnog i kvalitetnog obrazovanja. "Više od polovice mladih u Americi napušta školu bez znanja ili temelja potrebnih za pronalaženje i zadržavanje dobrog posla." (Dryden/Vos, 2001., str.29) Na fakultetima se budući učitelji i nastavnici i dalje obrazuju za oblik nastave koji je već godinama na meti kritičara jer je, u tako organiziranoj nastavi, važno što se događa ispred učenika i na školskoj ploči, a ne vodi se dovoljno računa o učeniku koji bi trebao biti glavni subjekt nastavnog procesa. Budućim učiteljima treba ponuditi "novi koncept organizacije škole i realizacije odgojno-obrazovnog procesa u kojem je učenik glavni subjekt i u kojem se brine o ostvarivanju optimalnih mogućnosti svakog učenika, a ne samo o ostvarivanju programa koji je netko unaprijed stvorio za potrebe nekih imaginarnih učenika." (Bognar/Matijević, 1993., str.2) S razvojem elektronskih medija znanje postaje sve dostupnije te je potrebno, u ovom društvu koje se brzo mijenja, osposobiti učenike da znaju procijeniti i vrednovati informacije koje su im neophodne u stvarnom svijetu. Mnoge informacije i znanje koje smo usvojili danas za desetak godina neće imati istu vrijednost. Niz znanstvenika tvrdi da znanje samo po sebi nije dovoljno nego je vrijedno samo ako je korisno, odnosno ako se može primjeniti. Želeći doprinijeti poboljšanju postojećeg obrazovnog sistema, mnogi autori nude razne alternative koncepcije i modele kao što je "škola otvorenih vrata" V. Puževskog, "humana škola" Mijatovića, "stvaralačka škola po mjeri djeteta" koje označava humanizaciju škole i brojne druge, a među svim tim koncepcijama mene je najviše zaintrigirala "kvalitetna škola" W.Glassera te mogućnost njene primjene u hrvatskom školstvu. W.Glasser svojim programom "Glasserove kvalitetne škole - GQS" nudi mogućnosti, primjenom " teorije izbora u školama ", stvoriti školu bez prisile, kvalitetnu školu u kojoj svaki učenik može uspjeti. Svaki učenik može usvojiti potrebno znanje i naučiti ga primjeniti u stvarnom svijetu što je i bit školovanja jer: "Imati samo znanje - nije moć; prava je moć primjena tog znanja." (Glasser, 2001., str.8)

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Sociology
Departments: Department of Sociology
Supervisor: Karajić, Nenad
Date Deposited: 19 Sep 2016 10:55
Last Modified: 19 Sep 2016 10:55
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6797

Actions (login required)

View Item View Item