Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Je li informacijska znanost još uvijek društvena znanost?

Downloads

Downloads per month over past year

Tuđman, Miroslav. (2007). Je li informacijska znanost još uvijek društvena znanost?. In: 1. međunarodna znanstvena konferencija "The Future of Information Sciences: INFuture2007 – Digital Information and Heritage", 7.-9. studenoga 2007., Zagreb.

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (195kB) | Preview

Abstract

Autor postavlja pitanje odgovornosti i teorijske opravdanosti postuliranja informacijskog društva kako bi se potvrdio alibi da je informacijska znanost društvena znanost. Tradicionalni predmet informacijske znanosti – javno znanje –nije više svijet objektivnih i istinitih informacija. Novi predmet informacijske znanosti postala je digitalna stvarnost, koja funkcionira kao javno znanje ali više nema zadaću prenositi istinite i objektivne informacije; javno znanje ima funkciju društvene kontrole i nadzora. U digitalnoj stvarnosti informacije postaju objekti bez značenja, a istina irelevantna i/ili zastarjela kategorija. Autor propituje epistemološke odrednice obavijesti, znanja, istine u novom digitalnom svijetu. Smatra da na početku 21. stoljeća sudbina informacijske znanost, kao i ostalih društvenih znanosti, ovisi o ishodu prevrednovanja vrednota na kojima će se graditi budućnost zapadnog svijeta. Sada se informacijska znanost nalazi u procijepu između univerzalnih vrijednosti koje su na odlasku, i ireverzibilnih globalnih vrijednosti koje grade i na kojima se gradi digitalni svijet.

Item Type: Published conference work (Lecture)
Uncontrolled Keywords: informacijsko društvo, paradigma informacijske znanosti, digitalna stvarnost, javno znanje, istina, obavijest, znanje
Subjects: Information sciences
Departments: Department of Information Science
Date Deposited: 22 Feb 2017 08:35
Last Modified: 22 Feb 2017 08:35
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7921

Actions (login required)

View Item View Item