Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Učenički stavovi o lektiri: čitateljske navike, recepcija lektirnih djela i odnos prema nastavi lektire zagrebačkih srednjoškolaca

Downloads

Downloads per month over past year

Petrović, Ines. (2016). Učenički stavovi o lektiri: čitateljske navike, recepcija lektirnih djela i odnos prema nastavi lektire zagrebačkih srednjoškolaca. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature. [mentor Slavić, Dean].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (3MB) | Preview

Abstract

U radu se iznose rezultati anketa provedenih u trima zagrebačkim srednjim školama među učenicima svih četiriju razreda. Istraživanje je ispitalo stav učenika prema nastavi lektire i obveznim lektirnim djelima, kao i njihove čitateljske navike i književne interese. Rezultati su pokazali da učenici čitaju lektire, drže ih važnima za svoje obrazovanje, no htjeli bi smanjiti broj lektira u jednoj školskoj godini te promijeniti popis djela koja čitaju. Učenicima se sviđaju djela sa zanimljivom radnjom, a čitanje im otežava nerazumljiv jezik. Učenici bi željeli čitati djela koja su primjerena njihovoj dobi, ali i djela od kanonske važnosti za hrvatsku i svjetsku književnost te kulturu. Istraživanje je pokazalo kako učenice više čitaju od učenika te da se interes za lektirom i čitanjem smanjuje što su učenici stariji. Na temelju dobivenih rezultata može se zakljuĉiti kako je nužno smanjiti broj lektira u jednoj školskoj godini, ali i ponuditi učenicima izbornost u čitanju lektira kako bi prema svojim književnim interesima odabrali djela i bili motiviraniji za čitanje.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: eading, high school's assigned readings, literary interests, personal reading assignments, survey
Subjects: Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Supervisor: Slavić, Dean
Date Deposited: 13 Apr 2017 11:06
Last Modified: 13 Apr 2017 11:06
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8690

Actions (login required)

View Item View Item