Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika

Downloads

Downloads per month over past year

Darmopil, Kristina. (2017). Uloga školskog knjižničara u prepoznavanju, identificiranju i poticanju darovitosti učenika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy
Department of Information Science > Chair of librarianship. [mentor Lasić-Lazić, Jadranka and Kolak, Ante].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

U ovom radu se problematizirala i kritički propitala uloga koju školski knjižničari imaju, mogu i trebaju imati u programskoj diferencijaciji i individualizaciji koja se odnosi na darovite učenike. U teorijskom dijelu rada pružen je uvid u fenomen darovitosti s različitih gledišta i stajališta. Dotaknuli smo se glavnih aspekata ovog rada, a to su prepoznavanje, identificiranje i poticanje darovitosti učenika. Povezali smo školske knjižničare s navedenim aspektima te prikazali kakvu ulogu oni mogu i trebaju zauzeti u radu s darovitim učenicima. Nakon teorijskog pregleda, provedeno je istraživanje kojim je ispitano pet hipoteza s odgovarajućim podhipotezama. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika koji je sadržavao pismene upute za ispitanike te 60 varijabli podijeljenih u 5 dijelova. Rezultati su pokazali kako knjižničari češće prepoznaju pozitivne nego negativne osobine darovitosti te jako rijetko sudjeluju u postupku identifikacije darovitosti, neovisno o tome rade li u osnovnoj ili srednjoj školi. S druge strane, pokazalo se da nema razlike u prepoznavanju darovitosti između knjižničara ovisno o njihovom radnom stažu te da osjećaj kompetencije za sudjelovanje u postupku identifikacije ne ovisi o duljini radnog staža. Također, prema rezultatima istraživanja, učestalost stručnog usavršavanja nije povezana s učestalosti prepoznavanja, identificiranja i rada s darovitim učenicima. Na samom kraju, pokazalo se kako knjižničari s duljim radnim stažom rjeđe idu na stručna usavršavanja. S obzirom na rezultate istraživanje, preporuča se veće davanje pozornosti negativnim osobinama darovitosti, kao i podizanje svijesti knjižničara o važnosti stručnog usavršavanja i rada s darovitim učenicima.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: daroviti učenici, prepoznavanje, identificiranje, poticanje, školski knjižničar
Subjects: Information sciences > Librarianship
Pedagogy
Departments: Department of Pedagogy
Department of Information Science > Chair of librarianship
Supervisor: Lasić-Lazić, Jadranka and Kolak, Ante
Date Deposited: 23 Aug 2017 12:01
Last Modified: 23 Aug 2017 12:01
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8975

Actions (login required)

View Item View Item