Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Poučavanje likovne umjetnosti u virtualnom okruženju

Downloads

Downloads per month over past year

Križanec, Tea. (2017). Poučavanje likovne umjetnosti u virtualnom okruženju. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Art History. [mentor Alviž, Josipa].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (3MB) | Preview

Abstract

Svi oblici znanosti su profitirali zahvaljujući razvoju tehnologije, a ni umjetnost nije iznimka. Stvoreni su novi načini prikupljanja i interpretiranja podataka, sve je više inicijativa posvećeno digitalizaciji umjetnosti, projekti su sve optimističniji, a reprodukcije umjetnosti nam nikada nisu bile dostupnije. Sama produkcija umjetnosti se mijenja i od promatrača zahtjeva prilagodbu i usvajanje novih tehnologija. Muzeji se također prilagođavaju promjenama i sve većim zahtjevima posjetitelja. Praćenje razvoja poučavanja povijesti umjetnosti uz pomoć tehnologije te oblikovanje same tehnologije u službi poučavanja pomaže nam razumjeti današnju situaciju te daje nadu u daljnji razvoj. Slušajući o promjenama, naša očekivanja od svijeta, a tako i od obrazovanja, rastu. Terminologija postaje sve kompleksnija i mijenja se s vremenom kao na primjeru virtualnih okruženja, naziva koji se danas koristi na barem tri veoma različita oblika interakcije putem računala. Za nekoga tko bira nastavnički poziv prilagođavanje promjenama ne bi trebao biti izbor. Dužnost je prilagoditi se jer promjene nastupaju toliko brzo da je veoma teško ostati u koraku s vremenom. Stoga nije ni čudno kada istraživanja pokazuju kako su na vrhu popisa traženih osobina kod zaposlenika danas kreativnost i fleksibilnost. Učenicima moramo pružiti obrazovanje koje će ih pripremiti za budućnost, za zanimanja koja možda još ni ne postoje. Prema Bloomovoj taksonomiji, jedna od najviših razina načina razmišljanja je stvaranje, to jest dopuštanje učenicima da stvaraju. Koristeći tehnologiju u učionici, omogućujemo učenicima da stvaraju na nov način, a samim time i da razmišljaju na nov način. Teško je reći kako će se točno nastava Likovne umjetnosti i srodnih predmeta dalje mijenjati pod utjecajem novih tehnologija, ali prilično je sigurno da će veza među njima samo jačati. Drago mi je što sa smiješkom na licu mogu čitati članke stare niti 10 godina u kojima nastavnici Likovne umjetnosti zamišljaju buduću tehnologiju koja bi mogla pridonijeti nastavnom procesu, znajući da je ona sada ovdje.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: e-učenje, igrifikacija, srednjoškolski predmet Likovna umjetnost, proširena stvarnost, virtualna stvarnost, virtualni muzej, vitrtualni svijet, virtualno okruženje
Subjects: History of art
Departments: Department of Art History
Supervisor: Alviž, Josipa
Date Deposited: 25 Oct 2017 09:03
Last Modified: 25 Oct 2017 09:03
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9196

Actions (login required)

View Item View Item