Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Umjetnička transformacija postindustrijskog (g)rada: studija slučaja Sisak

Downloads

Downloads per month over past year

Potkonjak, Sanja. (2016). Umjetnička transformacija postindustrijskog (g)rada: studija slučaja Sisak. In: Mjesto izvedbe i stvaranje grada, 4. 4. 2016., Zagreb, Hrvatska.

[img]
Preview
PDF (Croatian) - Published Version
Download (19MB) | Preview

Abstract

Kombinirajući uvide postindustrijske antropologije, koja se bavi ruiniranim industrijskim krajolicima, urbanim ruševinama, ali i kolapsom urbane zajednice, te poetiku etnografske eksperimentacije, koja je uslijedila po „etnografskom obratu” u suvremenim umjetničkim praksama, prilog želi ukazati na nove modele umjetničke prakse u transformaciji postindustrijskog (g)rada. Takvu umjetničku praksu vodi ideja „reprezentacije delegiranjem” i „dijaloška estetika” (Rutten et al. 2013: 466), temeljena na kooptiranju kritičkih, kolaborativnih i angažiranih principa etnografskog istraživanja u dizajn i izvedbu umjetničkog projekta. Prilog promišlja umjetničku akciju Abeceda Željezare, izvedenu u okviru Festivala Željezara Sisak − Zajednički (g)rad u ljeto 2015. godine. Vođen je festivalskim geslom tematiziranja grada kao „živog mjesta kulturne razmjene i proizvodnje”. Propitujući estetski potencijal industrijske baštine, prilog se istovremeno bavi postindustrijskom transformacijom ruiniranih urbanih prostora. Ova transformacija obuhvaća promjene u ideji rada, zamjenu industrijske proizvodnje kulturnom te ulogu umjetničkih akcija u revitalizaciji grada. Umjetnička transformacija postindustrijskog grada u ovom slučaju podrazumijeva problematiziranje specifične mnemonijske umjetničke akcije koja spaja etnografsku kritičku refleksiju i umjetnički aktivizam. Mnemonijsko definiram kao vrstu rada na prizivanju sjećanja i njegovu društvenom aktiviranju, odnosno oblikovanje referentnog okvira za razumijevanje „sadašnjosti prošlosti” (usp. Crtalić 2011; Kranjčević Batalić 2015) kojim umjetnik, iz nužnosti i uvjetno, postaje djelatnim kulturnim aktivistom. Ovaj se aktivizam iskazuje kao refleksija vlastite životne i društvene okoline koja prolazi intenzivnu transformaciju.

Item Type: Published conference work (Lecture)
Subjects: Ethnology and cultural anthropology
Departments: Department of Ethnology and Cultural Anthropology
Date Deposited: 14 Feb 2018 11:38
Last Modified: 14 Feb 2018 11:38
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9540

Actions (login required)

View Item View Item