Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Narativne strategije oblikovanja subjekta u romanu "Proljeća Ivana Galeba" Vladana Desnice

Downloads

Downloads per month over past year

Kovačić, Ines. (2017). Narativne strategije oblikovanja subjekta u romanu "Proljeća Ivana Galeba" Vladana Desnice. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature. [mentor Drenjančević, Ivana].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (242kB) | Preview

Abstract

U ovome radu analizirani su različiti aspekti romana Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice koji obuhvaćaju njegovu moguću žanrovsku odrednicu, naratološku raščlambu romana te oblikovanje njegova subjekta. U romanu je moguće pronaći žanrovske odrednice romana-eseja, Künstlerromana, filozofskoga romana te egzistencijalističkoga romana. U naratološkome prikazu obrađuju se problemi pripovjedača i pojma fokalizacije u tekstu. Pripovjedač u romanu može se odrediti kao intradijegetički-homodijegetički, preciznije i kao autodijegetički s obzirom na to da junak pripovijeda svoju vlastitu priču. Fokalizacija je u romanu unutarnja i fiksna. Problem oblikovanja subjekta i njegova nezacjeljivost protežu se cijelim djelom i mogu se dovesti u korelaciju s fragmentarnošću teksta u kojemu kontemplacije iznesene u esejima prevladavaju nad fabulom. Oblikovanje subjekta odražava se i udvajanjima koja ilustriraju Galebovu antinomijsku narav i osuđenost na lutanje i žudnju za definiranjem. Performativnost jezika u tekst unosi mnoštvo Galebovih identiteta.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: The Springs of Ivan Galeb, Vladan Desnica, narrator, focalization, doubling, identity
Subjects: Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Supervisor: Drenjančević, Ivana
Date Deposited: 12 Feb 2018 13:32
Last Modified: 12 Feb 2018 13:32
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9556

Actions (login required)

View Item View Item