Duspara, Sarah.
(2018).
Diskurz ludila kao sredstvo artikulacije ženskog identiteta na primjeru opusa Ivane Sajko.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Comparative Literature
Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Kolanović, Maša and Grdešić, Maša].
|
PDF
(Croatian)
Download (514kB) | Preview |
Abstract
Rad problematizira književnoteorijska čitanja ludila koja su doprinijela konceptualizaciji ludila kao mogućoj točki otpora te kao čestoj feminističkoj praksi. Počevši s teorijama Michela Foucaulta preispituje se mogućnost reprezentacije ludila ukoliko se ono definira kao Drugo Cogita. Nadalje, prema teorijama njegovih nasljednika promatraju se kulturni, društveni i politički konteksti marginalizacije ludila. Kao poseban slučaj razmatra se žensko ludilo te njegova dodatna potlačenost i marginaliziranost, kao i njegove implikacije na percepciju ženskog identiteta. Problem reprezentacije ludila dodatno se razrađuje kroz mogućnost izricanja u književnosti i njegove upotrebe kao svojevrsne književne tehnike otpora. Zasebno se razmatraju feministička teoretiziranja ludila kao otpora, kao i njegove književne i književnoteorijske implikacije. Na kraju se navedeni problemi oprimjeruju na dramskom i proznom opusu Ivane Sajko, uzimajući u obzir kontekst suvremene književne produkcije. Budući da se Sajko i sama bavila teoretiziranjem ludila, cilj je ovoga rada bio pokazati na koje se načine ludilo odrazilo na konkretno oblikovanje ženskih identiteta u njezinu opusu.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | madness, discourse on madness, female identity, feminism, Ivana Sajko |
Subjects: | Comparative literature Slavic languages and literatures > Croatian language and literature |
Departments: | Department of Comparative Literature Department of Croatian Language and Literature |
Supervisor: | Kolanović, Maša and Grdešić, Maša |
Date Deposited: | 20 Aug 2018 13:47 |
Last Modified: | 20 Aug 2018 13:47 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10158 |
Actions (login required)
View Item |