Brkljačić, Marta.
(2018).
'Gospoda Glembajevi': drama kao balet (Vizualni i neverbalni aspekti scenske izvedbe na primjeru baleta 'Gospoda Glembajevi' Lea Mujića).
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Comparative Literature.
[mentor Čale Feldman, Lada].
Abstract
Ovaj rad bavi se problematikom adaptacije, odnosno prijenosa predloška iz jednog umjetničkog medija u drugi na konkretnom primjeru prijenosa dramsko-proznog predloška (drama Gospoda Glembajevi i prozni fragment O Glembajevima) u medij baletne scenske izvedbe. Prijenosom predloška iz jednog umjetničkog medija u drugi ostvaruje se adaptacija. Pojam adaptacije obuhvaća novonastalo djelo (koje je ujedno i jedinstveno i ponovljeno) i proces njegova nastanka (činove interpretacije i kreacije). Komparativnom analizom baletnog uprizorenja Krležine drame Gospoda Glembajevi koreografa i redatelja Lea Mujića razmatra se pitanje semantičke ekvivalentnosti predloška i njegove adaptacije u okvirima semiotike kazališta i teorije drame s naglaskom na vizualnim i neverbalnim aspektima scenske izvedbe kao ključnim elementima u komunikaciji između konkretnog adaptiranog djela i publike, ali i kao ključnim elementima koji sačinjavaju njegovu adaptaciju. Balet Gospoda Glembajevi ističe totalitet kazališne izvedbe i ples kao samostalnu umjetnost te maksimalno izražava vizualnost i scensku opredmećenost Krležinih tekstualnih predložaka, a posebno drame Gospoda Glembajevi koja u sebi nosi totalitet kazališne predstave (kazališnog znaka) i ističe vlastitu kazališnost, što joj omogućuje čak i kazališnu adaptaciju koja isključuje izgovorenu riječ.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
adaptacija, Gospoda Glembajevi, drama, balet, Leo Mujić, Miroslav Krleža |
Subjects: |
Comparative literature |
Departments: |
Department of Comparative Literature |
Supervisor: |
Čale Feldman, Lada |
Date Deposited: |
02 Nov 2018 11:13 |
Last Modified: |
02 Nov 2018 11:13 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10441 |
Actions (login required)
|
View Item |