Valičević, Irena.
(2014).
Politički izrazi u percepciji djece školskog uzrasta.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of West Slavic Languages and Literature.
[mentor Kryžan-Stanojević, Barbara].
Abstract
Komunikacija je važna svim bićima, a čovjek je jedino biće koje komunicira jezikom. Uzajamna komunikacija od odlučne je važnosti za tijek odnosa između dvoje ljudi, a javna komunikacija utječe na gospodarske i političke tijekove te time i na povijesna kretanja u društvu. Javna komunikacija često zapostavlja činjenicu da su djeca školskog uzrasta važan čimbenik u budućem razvoju društva te da oni unatoč naizglednoj nezainteresiranosti percipiraju što se događa oko njih na gospodarskom i političkom području. Ti mladi ljudi će za nekoliko godina steći glasačko pravo i neposredno će birati članove predstavničkih tijela, predsjednike država i druge nositelje političke moći. Zato je cilj ovog rada bila analiza percepcije političkog diskursa kod djece školskog uzrasta, kao skupine koja se uglavnom ne promatra u istraživanjima u vezi politike. Rezultati istraživanja provedenog za potrebe ovog rada pokazuju kako djeca školskog uzrasta u Poljskoj i Hrvatskoj u velikoj mjeri političare i politiku percipiraju u negativnom kontekstu. Takav odnos prema politici nužno će odvratiti djecu od usmjeravanja ka političkim aktivnostima u budućnosti, čime se politički prostor ostavlja onima koji pristaju na iskrivljen opis političara i njegove funkcije u društvu. Ova spoznaja upućuje na nužnost promjena koje bi trebale biti provedene u političkom životu društva kako bi se djeci školskog uzrasta vratilo povjerenje u političare, u vezi čega najbolje govori poslovica: „što odrasli misle, djeca kažu“.
Actions (login required)
|
View Item |