Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Učenički i nastavnički stavovi o lektiri u elektroničkome obliku i upućenosti u portal eLektire

Downloads

Downloads per month over past year

Belak, Tea. (2018). Učenički i nastavnički stavovi o lektiri u elektroničkome obliku i upućenosti u portal eLektire. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature
Department of Information Science. [mentor Živković, Daniela and Slavić, Dean].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Tema su rada učenički i nastavnički stavovi o lektiri u elektroničkome obliku i upućenost u portal eLektire. U radu je razmotreno nekoliko ključnih problema. Prvi je izazov uvoĎenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovni proces, s osvrtom na najvaţnije projekte uvoĎenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavu i poticaja čitanja na novim medijima koji se trenutno provode, posebice projekt eŠkole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola čiji je nositelj CARNet. Drugi je problem predstavljanje promijenjene paradigme čitanja u 21. stoljeću i fenomena elektroničke knjige te tehnoloških, sadrţajnih i multimedijalnih mogućnosti koje ona nudi. Rad se osvrnuo i na dosad provedene projekte digitalizacije knjiţevnih djela u Republici Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na portal eLektire čiji su sadrţaj i korisničko sučelje analizirani i vrednovani prema kriterijima navedenima u nedavno donesenom Prijedlogu kriterija i preporuka za izradu kvalitetnih e-lektira, dokumentu koji nudi smjernice za kvalitetno sadrţajno predstavljanje lektirnoga djela u elektroničkome okruţenju, a koje pridonose potrebama učenika i razvoju njihovih digitalnih kompetencija. Zadnji je ključni problem poloţaj lektire u suvremenoj nastavi Hrvatskoga jezika, u skladu sa sve lošijim čitateljskim navikama učenika te sve manjom motivacijom za čitanje. Glavni dio rada zauzima istraţivanje kojemu je cilj bio metodom ankete ispitati odnos nastavnika i učenika prema uvoĎenju informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavu, utvrditi stupanj njihove upućenosti u fenomen elektroničke knjige i rad portala eLektire, kao i ispitati njihovo mišljenje o trenutnoj situaciji u nastavi lektire i mogućim promjenama.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: reading, required reading, information and comunications technology, electronic book, motivation, high-school students, teachers
Subjects: Information sciences > Librarianship
Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Department of Information Science
Supervisor: Živković, Daniela and Slavić, Dean
Date Deposited: 29 Nov 2018 11:53
Last Modified: 29 Nov 2018 11:53
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10568

Actions (login required)

View Item View Item