Vnučec, Antonija. (2018). Multimedijska instruktivna poruka i principi multimedijskog dizajna. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science. [mentor Lauc, Tomislava].
|
PDF
(Croatian)
Download (967kB) | Preview |
Abstract
Multimedij je jedinstvena poruka koja istovremeno i na istom mjestu prenosi slikovne i verbalne podražaje koji se međusobno nadopunjuju. Odavno je uočeno da multimedij obrazovanju može donijeti mnoge pogodnosti, ali tek razvojem računala, čija je posljedica bila široka dostupnost korištenja i oblikovanja multimedijske instrukcije, postalo je jasno da se realizacija pogodnosti mora istražiti kako bi se one maksimalno iskoristile. Nije neuobičajeno da nastavnik, dizajner ili bilo koja druga osoba koja odluči oblikovati neku multimedijsku instruktivnu poruku to napravi po svojem vlastitom unutarnjem nahođenju. Rezultat takvog rada mogu biti dugi i energični video klipovi s bliještećim slovima, loše strukturiranim i nepovezanim porukama te dijaprojekcijom za temu irelevantnih slika čija je namjena motivirati učenika. Ako neku poruku nazivamo instruktivnom, onda ovakav video klip neće ispuniti svoju primarnu svrhu poučavanja, već će izmoriti učenika u pokušaju obrađivanja neorganiziranih informacija u mnoštvu zamki koje privlače pažnju. U radu su predstavljena tri koraka oblikovanja učinkovite multimedijske instruktivne poruke, odnosno tri pitanja koja bi dizajner morao postaviti na samom početku svakog novog projekta. Dizajner prvo mora odlučiti koji će biti cilj njegove multimedijske instrukcije. Hoće li to biti puko pamćenje informacija? Hoće li to biti razumijevanje sadržaja kako bi se novo znanje moglo koristiti u budućim situacijama?
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | multimedij, multimedijska instruktivna poruka, multimedijski dizajn |
Subjects: | Information sciences Information sciences > Social-humanistic informatics |
Departments: | Department of Information Science |
Supervisor: | Lauc, Tomislava |
Date Deposited: | 20 Nov 2018 12:58 |
Last Modified: | 20 Nov 2018 12:58 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10603 |
Actions (login required)
View Item |