Milković, Iskra. (2018). Constructing female identity through performance art in the period of recent Croatian art. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Art History. [mentor Galjer, Jasna].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Ženske performativne i body art prakse, u čijem je kreativnom fokusu diskurs rodno obilježenog tijela o kojem umjetnice nerijetko progovaraju iz svoje partikularne pozicije Drugosti, vid su umjetničke aktivnosti koja je značajno doprinijela raspravi o pitanju sprege između ženskih tijela i identiteta u kontekstu zapadnjačke umjetnosti u posljednjih 50 godina. Jedan od preduvjeta koherentnog proboja subjekta utjelovljenog ženskim tijelom na umjetničku scenu svakako je nadilazak dogme kartezijanskog dualizma, prema kojoj je tijelo primaran i jedini ženski teritorij i njezina glavna (negativna) odrednica. Jedna od teorijskih opozicija kartezijanske misli formulirala se u razdoblju drugog vala feminizma, 1960.-ih godina, paralelno s pojavom novih, procesualnih umjetničkih praksi koje su angažirale ta ista ženska tijela i mobilizirale ih u procesu ustanovljavanja eksplicitno ženskih subjekata, nerijetko subverzivno baratajući alatima svoje objektifikacije. Ta premisa može se pratiti u radovima nekolicine hrvatskih umjetnica poput Sanje Iveković, Vlaste Delimar, Ksenije Kordić i Vlaste Žanić, koje kroz medij vlastitoga tijela ukazuju na problematičnost normativnih određenja ženskih identiteta koji svoju stegu provode primarno kroz oblikovanje i kontrolu tijela.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | body art, kartezijanski dualizam, Ksenija Kordić, performans, Sanja Iveković, tijelo, umjetnički subjekt, Vlasta Delimar, Vlasta Žanić, umjetnički subjekt |
Subjects: | History of art |
Departments: | Department of Art History |
Supervisor: | Galjer, Jasna |
Date Deposited: | 14 Dec 2018 12:04 |
Last Modified: | 14 Dec 2018 12:04 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/10728 |
Actions (login required)
View Item |