Pavlin-Bernardić, Nina.
(2003).
Ispitivanje utjecaja informacije o spolnoj orijentaciji aktera na objašnjavanje uspjeha/neuspjeha ovisno o vrsti zadatka.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Kamenov, Željka].
Abstract
Istraživanje se bavi utjecajem informacije o spolnoj orijentaciji aktera na to kako će promatrač atribuirati postignuće te osobe na tipično muškom i tipično ženskom zadatku. Primijenjen je eksperimentalni nacrt faktorijalnog tipa. Manipulacija nezavisnim varijablama ostvarena je konstrukcijom eksperimentalnih priča. Nezavisne varijable bile su: spol aktera priče, spolna orijentacija aktera priče, vrsta zadatka, postignuće i spol promatrača. Zavisne varijable bile su procjene ispitanika na kauzalnim dimenzijama mjesta uzročnosti, stabilnosti i podložnosti kontroli, prikupljene primjenom Russellove skale kauzalnih dimenzija. Ispitanici su bili učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda gimnazije "Lucijan Vranjanin" u Zagrebu. Zadaci koji su u eksperimentalnim pričama korišteni kao tipično muški i tipično ženski dobiveni su u predistraživanju, u kojem je sudjelovalo 59 ispitanika. U glavnom istraživanju sudjelovalo je 350 ispitanika, 179 ženskih i 171 muških. Rezultati ukazuju na to da na kauzalnoj dimenziji stabilnosti postoji interakcijski efekt spola aktera, spolne orijentacije aktera, vrste zadatka i postignuća. Obrazac atribucije postignuća koji u tipično muškom ili tipično ženskom zadatku vrijedi za osobu heteroseksualne orijentacije, u istom zadatku vrijedi i za osobu suprotnog spola homoseksualne orijentacije. Na dimenzijama mjesta uzročnosti i podložnosti kontroli nije se pokazala interakcija ovih varijabli. Razlika između muških i ženskih promatrača u atribuiranju uspjeha i neuspjeha muških i ženskih aktera heteroseksualne i homoseksualne orijentacije u različitim zadacima nije se pokazala statistički značajnom niti na jednoj od tri kauzalne dimenzije.
Actions (login required)
|
View Item |