Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Klasifikacija knjižnične građe u školskoj knjižnici

Downloads

Downloads per month over past year

Čurila, Ivana. (2010). Klasifikacija knjižnične građe u školskoj knjižnici. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science. [mentor Banek Zorica, Mihaela].

[img] PDF (Croatian) - Registered users only
Download (197kB) | Request a copy

Abstract

Školska knjižnica je mjesto informacijske, odgojno-obrazovne i kulturne djelatnosti svake škole. Ona prikuplja, obrađuje i daje na korištenje knjige i drugu građu potrebnu učenicima i nastavnicima za održavanje odgojno-obrazovnoga procesa, pa je nužno integrirana u nastavni rad kao svojevrsno nastavno sredstvo. Građa knjižnice je ljudsko znanje okupljeno, organizirano i smješteno na razne medije. U školskoj knjižnici to je znanje učenicima potrebno u odgojno-obrazovnom procesu, a prilagođeno je potrebama razvojne dobi korisnika. Školski knjižničar ima, uz knjižničarsku još i nastavnu te pedagošku funkciju jer organizira savjetodavni rad za učenike, nastavnike i stručne suradnike, uključen je u programe izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, kao i u izradu i provedbu raznih projekata na razini škole. Korisnici školske knjižnice su na samom početku procesa cjeloživotnog učenja i malo je predmeta s kojima su upoznati. Upravo ih se zbog toga od prvog dana školovanja uči da je školska knjižnica mjesto gdje mogu pronaći informacije koje su im potrebne. Tako uporaba školske knjižnice daje osnovu za razvoj sposobnosti korištenja svih drugih knjižnica. Zbog toga je temelj svake knjižnice organizacija građe koja će korisnicima olakšati snalaženje i traženje potrebnih informacija. U ovom ću se radu osvrnuti na klasifikaciju građe u školskoj knjižnici. Građa je temelj poslovanja svake knjižnice i ona služi svojoj svrsi samo ako je organizirana na način da korisnici mogu samostalno ili uz pomoć informacijskog stručnjaka knjižničara pronaći potrebne informacije. U „moru“ informacija to je moguće samo ako je građa kvalitetno klasificirana i ako su korisnici educirani glede pravila klasifikacije dostupne građe. Vrsta klasifikacije ovisi o vrsti i zahtjevima knjižnice koja ju primjenjuje. U školskoj je knjižnici građa klasificirana na način koji je najprimjereniji njezinim korisnicima.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Information sciences > Librarianship
Departments: Department of Information Science
Supervisor: Banek Zorica, Mihaela
Date Deposited: 14 Jan 2011 11:20
Last Modified: 13 Jan 2017 11:32
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/1327

Actions (login required)

View Item View Item