Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Razlike u upotrebi školske knjižnice u malom i velikom mjestu

Downloads

Downloads per month over past year

Horvatović, Ana. (2010). Razlike u upotrebi školske knjižnice u malom i velikom mjestu. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science. [mentor Lasić-Lazić, Jadranka].

[img] PDF (Croatian) - Registered users only
Download (282kB) | Request a copy

Abstract

Život današnje djece sve je sličniji životu odraslih. Školarci sve više vremena provode u školi, a nakon škole njihovo vrijeme ispunjeno je nizom izvannastavnih aktivnosti kao što su sportski treninzi, škole stranih jezika, muzičke škole… Iako je bavljenje glazbom, sportom i ostalim aktivnostima u kojima je vrijeme strukturirano u svakom slučaju pohvalno, ponekad je takvih aktivnosti previše i djeca stalno nekuda jure kao i njihovi roditelji. Ako tome nadodamo i današnju dječju omiljenu zabavu, a to su gledanja televizije, igranje računalnih igrica i surfanje Internetom te prekomjernu uporabu mobitela, postavlja se pitanje ima li u njihovim rasporedima vremena za mirno sjedenje i aktivnosti kao što su slaganje puzzla, igranje društvenih igara poput Čovječe ne ljuti se te čitanje. S obzirom da je čitanje aktivnost koja zahtjeva više koncentracije od gledanje televizije i ostalih navedenih suvremenih oblika provođenja vremena i zabave, pitam se koliko su djeca navikla na brzinu spremna posvetiti se čitanju bilo za potrebe nastave ili za razonodu. Kakvu ulogu ima školska knjižnica u takvom društvu? Uspijeva li još uvijek privući djecu kako bi čitala knjige umjesto tražila sažetke lektire na Internetu? Može li školska knjižnica biti multimedijalno središte koje će privući djecu i u slobodno vrijeme kako bi se u njoj zadržali i pogledali što je u njoj izloženo, održavaju li se u njoj radionice i ima li u njoj publikacija koje bi voljeli čitati za razonodu? Istraživanje sam provela u dvije osnovne škole, OŠ „Ivan Goran Kovačić“ u Đakovu te OŠ Trnsko u Zagrebu u lipnju 2009. U obje škole upitnike su ispunili učenici tri sedma razreda. Moja je pretpostavka bila da će učenici OŠ „Ivan Goran Kovacic“ školsku knjižnicu koristiti više jer im je uz školsku na raspolaganju manji broj drugih knjižnica te je u njihovu gradu manje kulturno-zabavnih i sportskih sadržaja nego u Zagrebu. Rezultati istraživanje trebali bi takoder pokazati koliko često i koje usluge školske knjižnice učenici koriste te poslužiti kao smjernica za poboljšanje usluga i sadržaja koje navedene knjižnice pružaju.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Information sciences > Librarianship
Departments: Department of Information Science
Supervisor: Lasić-Lazić, Jadranka
Date Deposited: 14 Jan 2011 12:36
Last Modified: 12 Jan 2017 12:48
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/1328

Actions (login required)

View Item View Item