Vukasović, Tena and Bratko, Denis and Butković, Ana. (2012). Genetic Contribution to the Individual Differences in Subjective Well-Being: A Meta-Analysis. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 21(1(115)). pp. 1-17. ISSN 1330-0288
PDF
(Croatian) - Published Version
- Repository staff only
Download (369kB) | Request a copy |
Abstract
Cilj ove meta-analize bio je sistematizirati postojeće znanje o genetskom doprinosu individualnim razlikama u subjektivnoj dobrobiti (eng. subjective well-being) te dati smjernice za buduća istraživanja. Subjektivna dobrobit predstavlja tendenciju ka pozitivnim kognitivnim i afektivnim evaluacijama vlastitog život. Dosadašnja istraživanja u području genetike ponašanja pokazala su da su individualne razlike u subjektivnoj dobrobiti dijelom genetski posredovane. Ovisno o metodologiji (nacrt, mjerni instrument, statistička obrada) postoje određene varijacije u indeksima heritabilnosti. U okviru meta-analize definirani su kriteriji uključivanja i isključivanja primarnih istraživanja, provedeno je pretraživanje literature te je identificirano 14 primarnih istraživanja. Pet istraživanja moralo je biti isključeno iz analize zbog zavisnih uzoraka. Prosječan indeks heritabilnosti subjektivne dobrobiti ukazuje da se oko 39% (k=10, Q (df = 9) = 241.32, p <.0001) varijance fenotipa subjektivne dobrobiti može pripisati genetskim doprinosima. Nakon provođenja korekcije za pristranost u objavljivanju, 32% (k=12, Q (df = 11) = 392.83, p <.0001) varijance fenotipa subjektivne dobrobiti može se pripisati genetskim doprinosima. Razmotrene su smjernice za buduća primarna istraživanja kao i ograničenja ove meta-analize.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | meta-analysis, heritability, subjective well-being, life-satisfaction, behavioral genetics |
Subjects: | Psychology > Opća psihologija |
Departments: | Department of Psychology |
Date Deposited: | 13 Apr 2012 13:03 |
Last Modified: | 13 Apr 2012 13:03 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/1678 |
Actions (login required)
View Item |