Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Cvek, Željka. (2012). Neverbalna komunikacija u razredu: istraživanje znakova nadmoći i nesigurnosti kod nastavnika stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Phonetics. [mentor Pletikos Olof, Elenmari and Häusler, Maja].

[img] PDF (English) - Registered users only
Download (587kB) | Request a copy

Abstract

Poznavanje neverbalnih znakova i njihovih značenja izrazito je važno za nastavnike. Samo će uspješnom neverbalnom signalizacijom nastavnik ostvariti uspješnu suradnju s učenicima. U radu se ispitivalo na temelju kojih se neverbalnih znakova nastavnici percipiraju kao sigurni, smireni, strogi, neagresivni i nadmoćni te postoji li korelacija između navedenih osobina. Pokušala se ispitati i povezanost nediscipline i atmosfere u razredu s neverbalnim znakovima. Istraživanje se usmjerilo i na usporedbu percepcije osobina nastavnika na temelju auditivnog i vidnog kanala. Nastojale su se ustanoviti i razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnica u situacijama na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike. Istraživanje je provedeno na Filozofskom fakultetu sa studentima fonetike (n=51) u tri dijela. U prvom dijelu procjenitelji su procijenjivali sedam ispitanika na temelju audio snimki, u drugom na temelju video snimki te u trećem na temelju audiovizualnih snimki. Rezultati su pokazali da se karakterne osobine nastavnica percipiraju lako i brzo na temelju neverbalnih znakova. Istraživanjem su dobivene neke značajne i lake korelacije između pojedinih osobina karaktera nastavnika. Učestalost disciplinskih incidenata u razredu i atmosfera u razredu povezani su s neverbalnim znakovima koje nastavnik odašilje. Osobine nastavnica percipiraju se različito s obzirom na kanal kojim procjenitelji primaju informacije. Postoje znatne razlike u stupnju izraženosti osobina karaktera nastavnika u situaciji na nastavi s učenicima i na radionici za nastavnike.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: neverbalno ponašanje nastavnika, glasovni paralingvistički znakovi, vizualni neverbalni znakovi, osobine karaktera (sigurnost, smirenost, strogoća, neagresivnost, nadmoć)
Subjects: Phonetics
Departments: Department of Phonetics
Supervisor: Pletikos Olof, Elenmari and Häusler, Maja
Date Deposited: 20 Jun 2012 11:55
Last Modified: 09 Jul 2014 23:24
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/1790

Actions (login required)

View Item View Item