Čengić, Jasenka. (2013). Jezična analiza hrvatskih i mađarskih reklama za pivo. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Hungarian, Turkish and Jewish Language and Literature > Chair of Hungarian Language and Literature. [mentor Nádor, Orsolya].
PDF
(Hungarian)
- Registered users only
Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Forceville (2008) tvrdi da reklame zrcale ljudsku komunikaciju baš zato što su multimodalne. Ta se multimodalnost u reklamama odnosi upravo na to da reklame mogu sadržavati ne samo sliku i pisani jezik, nego i govorni jezik također. Stoga je samo logično da upravo multimodalne reklame najbolje mogu prenijeti poruku publici, te su najuvjerljivije. Vođena teorijom multimodalne metafore osmislila sam istraživanje. Ono se sastojalo od dva dijela. U prvom sam dijelu uz pomoć upitnika željela doći do mišljenja potrošača o tome jesu li ikada prije vidjeli reklamu i sviđa li im se ili ne. Također sam od ispitanika zatražila da obrazlože svoje odgovore. Moram ovdje izraziti žaljenje što se od preko stotinu upitnika koje sam poslala na e-mail adrese mojih kolega hungarologa sa svih godina, mome istraživanju odazvalo samo njih 16. Koliko se god malo činilo, jedino sam s tim rezultatima mogla raditi. Naime, bilo mi je važno imati ispitanike koji razumiju i oba jezika kako bi mogli dati valjane odgovore. U drugom dijelu sam pokušala obrazloženja svojih ispitanika dovesti u vezu s analizom koju sam morala napraviti nad sadržajem reklama kako bih ustanovila jesu li one monomodalne ili multimodalne. Kognitivne metafore koje sam pronašla u reklamama za pivo bile su posve različite, no uspjela sam ih grupirati u tri osnovne grupe, a nakon toga pokušala ustanoviti jesu li monomodalne ili multimodalne. Moji su rezultati pokazali da su one reklame koje su po mišljenju ispitanika bile uvjerljivije, također pokazivale podudarnost s teorijom multimodalne metafore. Razlozi su bili dinamičnost, suvremenost i podudarnost priča s realnim situacijama u kojima s konzumira pivo i, naravno, humor. Moje se istraživanje fokusiralo na ulogu kognitivne lingvistike u marketingu. Smatram da ovo istraživanje, ma koliko malo i neznačajno ono bilo zaslužuje da se uzme kao prilog tezi da kognitivna lingvistika ima značajnu i praktičnu ulogu u svijetu marketinga i jeziku reklama koji polako, ali sigurno dobiva sve veću i veću pažnju u istraživačkim radovima na području jezikoslovlja. Nadam se da će i moj rad tome pridonijeti. Također bih, vođena istraživanjem koje je poslužilo kao inspiracija i glavni temelj ovog rada, htjela istaknuti da bi dvije povijesno i kulturološki bliske nacije kao što su Hrvatska i Mađarska mogle zasigurno profitirati kada bi se ove ove iste metafore pronađene u mojoj analizi protisnule kroz sito kulturološke analize, na taj način proširujući moju temu.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reklame za pivo, kognitivna lingvistika, kognitivna metafora, multimodalna metafora |
Subjects: | Hungarian studies |
Departments: | Department of Hungarian, Turkish and Jewish Language and Literature > Chair of Hungarian Language and Literature |
Supervisor: | Nádor, Orsolya |
Date Deposited: | 06 Jun 2013 06:43 |
Last Modified: | 09 Jul 2014 23:24 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/2126 |
Actions (login required)
View Item |