Bumber, Željka.
(2003).
Razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, spol, dob i školski uspjeh učenika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Keresteš, Gordana].
Abstract
Cilj diplomskog rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, spol, dob i školski uspjeh. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 150 učenika 7. i 8. razreda pet zagrebačkih osnovnih škola sa područja Črnomerca. U ispitivanju su korištene Standardne progresivne matrice, PROFNAD i PRONAD-U u svrhu identifikacije darovitih učenika te Skala depresivnosti za djecu autorice Kovacs (1990.), te Upitnik o općim informacijama o učenicima i njihovim sociodemografskim obilježjima, koji je konstruiran u svrhu ovog ispitivanja. Na temelju rezultata ovog istraživanja može se zaključiti da hipoteze o povezanosti depresivnosti sa darovitoću i spolom nisu potvrđene. Za razliku od toga, hipoteze o povezanosti depresivnosti sa školskim uspjehom i dobi su potvrđene. Učenici osmog razreda depresivniji su od učenika sedmog razreda, dok su vrlo uspješni učenici manje depresivni od manje uspješnih učenika. Utvrđen je i statistički značajan interakcijski efekt spola i dobi na depresivnost. Naime, razlika u depresivnosti učenika osmog i sedmog razreda postoji samo u uzorku djevojčica, pri čemu su djevojčice osmog razreda depresivnije od djevojčica sedmog razreda. Efekt interakcije dobi i školskog uspjeha na depresivnost također se pokazao statistički značajnim. Manje uspješni učenici završnog razreda osnovne škole depresivniji su od svojih vrlo uspješnih vršnjaka. Manje uspješni učenici osmog razreda depresivniji su od manje uspješnih učenika sedmog razreda. Utvrđena su i dva granično značajna efekta: interakcija između darovitosti i školskog uspjeha te spola i školskog uspjeha.
Actions (login required)
|
View Item |