Burić, Maša.
(2003).
Eksperimentalno ispitivanje učenja trokutaste i okrugle glagoljice .
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Kolesarić, Vladimir].
Abstract
Namjera ovog istraživanja bila je ispitati postoji li razlika u učenju trokutaste i okrugle glagoljice. Prema teoriji M. Čunčić prije okrugle glagoljice, koja je do sada bila poznata kao najstarija, postojao je još stariji oblik - trokutasta glagoljica. Budući da su slova oba pisma ista, osim što je jedno sastavljeno od trokuta a drugo od kružića, bilo je zanimljivo provjeriti razlikuju li se kad je riječ o njihovu učenju. Ispitivanje je provedeno na 30 sudionika koji su putem posebnog računalnog programa učili glagoljicu metodom pokušaja i pogrešaka. Prema broju serija potrebnih za dostizanje kriterija naučenosti oba oblika glagoljice i učinjenih pogrešaka tijekom učenja napravljena je analiza dobivenih podataka. Pokazalo se da nema statistički značajne razlike u trajanju učenja između trokutaste i okrugle glagoljice, ali ima razlike u broju učinjenih pogrešaka tijekom učenja. Učinjeno je statistički puno manje pogrešaka tijekom učenja okrugle glagoljice nego tijekom učenja trokutaste glagoljice. Dobivena razlika objašnjava se većom uočljivoću slova okrugle glagoljice prema zakonima geštalta. Slova tog pisma su zatvorenija i više se izdižu iz pozadine. Također se pretpostavlja razlika ta dva pisma u distinktivnosti njihovih pojedinih slova. Slova okrugle glagoljice distinktivnija su od slova trokutaste glagoljice što pomaže u njihovom razlikovanju i kodiranju.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
glagoljica, okrugla glagoljica, percepcija oblika, trokutasta glagoljica, učenje pokušajima i pogreškama, učenje verbalnog materijala |
Subjects: |
Psychology > Opća psihologija |
Departments: |
Department of Psychology |
Supervisor: |
Kolesarić, Vladimir |
Date Deposited: |
17 Oct 2006 |
Last Modified: |
09 Jul 2014 14:06 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/24 |
Actions (login required)
|
View Item |