Elez, Katarina.
(2003).
Nasilništvo i samopoimanje u djece osnovnoškolske dobi.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Vizek Vidović, Vlasta].
Abstract
Glavni cilj istraživanja bio je ispitati pojavnost nasilnog ponašanja (broj žrtava i nasilnika) među djecom osnovnoškolske dobi. Osim toga, izvršena je usporedba percepcije pojedinih dimenzija samopoimanja (školska kompetentnost, socijalna prihvaćenost, regulacija ponašanja, sportska kompetentnost, tjelesni izgled) te općeg samopoštovanja djevojčica i dječaka kategoriziranih u četiri kategorije (neutralni, nasilnici, žrtve, nasilnici/žrtve). Istraživanje je provedeno na uzorku od 309 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda dviju osnovnih škola. Primjenjeni su upitnik Nasilnik/Žrtva, D. Olweus (1996) i adaptirana verzija skale (Brajša-Žganec i sur., 2000) za mjerenje različitih aspekata samopomanja koje je razvila S. Harter (1985). Rezultati su pokazali da je od strane školskih kolega zlostavljano (prema kriteriju "2-3 puta mjesečno") ukupno 20,1% sudionika (žrtve). Udio djece koji ispoljavaju nasilno ponašanje "2-3 puta mjesečno" iznosi 17,4% sudionika (nasilnici). Pretpostavka da žrtve imaju nižu razinu općeg samopoštovanja i pojedinih dimenzija dječje slike o sebi za djevojčice je potvrđena na skalama općeg samopoštovanja i percepcije socijalne prihvaćenosti, dok za dječake nije potvrđena samo na skali sportske kompetentnosti.
Actions (login required)
|
View Item |