Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Sadržajne i komunikacijske razlike u prijevodima istoga teksta

Downloads

Downloads per month over past year

Šklebek, Biljana-Valentina. (2013). Sadržajne i komunikacijske razlike u prijevodima istoga teksta. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature. [mentor Jelaska, Zrinka].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (562kB) | Preview

Abstract

U uvodu je kratko opisan sadržaj teksta koji je analiziran. Navedeni su način rada te izvori kojima se služilo. Zatim su napisani cjeloviti prijevodi u skladu s načinom na koji su bili napisani u tiskanome izdanju. Retci su analizirani na način da je najprije predstavljen kratak sadržaj toga retka, a zatim su po potrebi razdvojeni na nekoliko dijelova kako bi mogli biti potpisani. Na kraju svakoga dijela retka naveden je kratki komentar koji je zapravo skraćeni sadržaj analize. U komentarima su ispisani najbitniji zaključci do kojih se došlo tijekom analize. U zaključku su pobrojane najbitnije razlike koje su proizašle iz ovih prijevoda, koje pokazuju da značenje biblijskoga prijevoda ovisi o prevoditeljevu odnosu prema primateljima teksta. Nije svejedno radi li se o slušateljima ili čitateljima, a vidljivo je i da prevoditeljev stav mijenja značenje teksta. Također, nejasnima ostaju osnovni podatci o Isusu, njegovim učenicima te ženama koje su došle na grob, a različito su opisani i međusobni odnosi u kojima su sudionici bili. Zbog upotrebe različitih leksema i gramatičkih oblika nejasnima ostaju i podatci o okolnostima događaja.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: Luke's Gospel, translation, variants, Croatian language
Subjects: Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Supervisor: Jelaska, Zrinka
Date Deposited: 21 Mar 2014 16:36
Last Modified: 09 Jul 2014 23:24
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4121

Actions (login required)

View Item View Item