Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Tekstualnost vizualne umjetnosti

Downloads

Downloads per month over past year

Maleš, Anđela. (2013). Tekstualnost vizualne umjetnosti. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature. [mentor Petrović, Bernardina].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (346kB) | Preview

Abstract

Autorica pristupa vizualnoj umjetnosti iz optike tekstne lingvistike pokušavajući dokazati kako je i vizualna umjetnost tekst jer zadovoljava određene kriterije. Prije svega, radom se donosi kratak pregled semiotičke misli, kao i osvrt na čitanje umjetnosti kako bi se o ovoj temi uopće moglo govoriti. Nadalje, donosi se i pregled tekstne lingvistike, metoda tekstne analize, klasifikacije uporabnih tekstova, a raspravlja se i o granicama teksta uz osvrt na dosadašnje analize stripova i plakata kao tekstova jer se mogu dovesti u usku vezu s temom rada. Taj se dio, u skladu sa svim semiotičkim spoznajama i spoznajama o čitanju umjetnosti, primjenjuje na izložbu Abeceda koja ovaj rad čini svojevrsnom studijom slučaja kojom se želi dokazati tekstualnost vizualne umjetnosti. Metodom tekstne analize potvrđena je tekstualnost Abecede. Zatim je podvrgnuta kriterijima tekstualnosti kojima je opet potvrđena njezina tekstualnost. Abeceda je svrstana u kontaktive, s obzirom na to je izražavanje osjećaja i stavova upravo njezinom svrhom. Abecedu je razmatrana i s obzirom na odnos teksta i diskursa i dokazano je kako se o tom odnosu u kontekstu Abecede s pravom može govoriti.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: text linguistics, standards of textuality, visual arts, image, text
Subjects: Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Supervisor: Petrović, Bernardina
Date Deposited: 20 Mar 2014 17:23
Last Modified: 09 Jul 2014 23:23
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4125

Actions (login required)

View Item View Item