Čale Feldman, Lada.
(2008).
Kazalište šezdesetih i »hrvatska mlada kritika«.
In: 37. seminar Zagrebačke slavističke škole, 25. 8.- 6. 9. 2008., Dubrovnik, Hrvatska.
Abstract
Premda se prilaz hrvatskom kazalištu šezdesetih iz rakursa njegove kritičke refleksije može doimati nepravednim – utoliko više što je jedna od prominentnijih poetičkih njegovih struja, barem kada je o međunarodnom kontekstu riječ, iskazala izrazito nepovjerenje prema verbalnom teroru i diskurzivnoj komunikaciji uopće, zagovarajući, primjerice, kako se izrazio Sigfried Melchinger, »destrukciju kazališnog komada« kao osnovnog krivca za »klišee i tabue« koji da vladaju do-novoteatarskom pozornicom – sama osuđenost današnje perspektive da po uvide u zbivanja šezdesetih godina krene gotovo jedinim preostalim tragovima – tekstovima, nužno će kritiku šezdesetih, točnije čitavu onodobnu diskurzivnu proizvodnju o kazalištu, promovirati barem u svoj nezaobilazni oslonac. Dapače, mogli bismo reći da se kazališna kritika od svojih inomedijskih posestrima, koje u svojem generičkom određenju nemaju ugrađenu prisilu plača nad nepovratnošću umjetničkog događaja koji kritički prate, oduvijek i previše razlikovala svojom barem hipotetskom zadaćom svjedočenja o neiskazivom, dokumentiranja i tvorbe makar i nepouzdane građe za kazališnu povijest. No to ne znači da se pritom uspjela probiti do statusa koliko-toliko autonomnog pisanog žanra koji je zaslužio da i sam za se postane znak jednog kazališnog razdoblja, a ne samo njegov marginalni i parazitski odjek, što je status za koji su se kritika pjesništva ili proze – paradoksalno, manje opterećene da nadomjeste sam predmet svojeg kritičkog mišljenja – ipak uspjele izboriti. (...)
Actions (login required)
|
View Item |