Vrbat, Adrijana.
(2013).
Antropološke osnove odgoja.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Philosophy.
[mentor Burger, Hotimir].
Abstract
U svom diplomskom radu izlažem antropološke teze o čovjekovu odgoju, koje upotpunjuju sveukupnu sliku o posebnosti čovjekova bića. Iako i druge znanosti, ponajprije pedagogija kao opća znanost o odgoju i obrazovanju, proučavaju ulogu odgoja u formiranju čovjekova
bića, sa stajališta filozofske antropologije moguće je ući u samu srž razvoja čovjeka te prema tim odrednicama tumačiti fenomen odgoja. Kant je ustvrdio da čovjek postaje čovjekom samo putem odgoja te da je u tom procesu nužno usmjeren na drugog čovjeka. Scheler je odredio tri oblika znanja te najavio poravnanje kao neizbježnu budućnost čovjeka u svjetskom dobu, dok je Gehlen čovjeka okarakterizirao kao manjkavo i rizično biće koje si stvaranjem druge prirode (kulture) stvara mogućnost opstanka u svijetu. Plessner je smatrao da čovjek zbog svoje ekscentrične pozicionalnosti od sebe tek mora učiniti ono što jest, a to uspijeva stvaranjem umjetnih tvorevina. Naposljetku se osvrćem na relativno novu znanstvenu
disciplinu, antropologiju odgoja i obrazovanja, koja se interdisciplinarnim pristupom bavi pitanjima čovjekova odgoja.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
čovjek, antropologija, biće manjka, odgoj, kultura |
Subjects: |
Philosophy |
Departments: |
Department of Philosophy |
Supervisor: |
Burger, Hotimir |
Date Deposited: |
10 Jul 2014 12:35 |
Last Modified: |
10 Jul 2014 12:35 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4516 |
Actions (login required)
|
View Item |