Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Kulturni stereotipi o Španjolskoj kod hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Benkek, Svjetlana. (2013). Kulturni stereotipi o Španjolskoj kod hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img] PDF (Español) - Registered users only
Download (985kB) | Request a copy

Abstract

uvodnom dijelu rada najprije se predstavlja koncept kulture s antropološkog gledišta pozivajući se na najpoznatije autore na tome polju. Nakon toga se prikazuje povijesni pregled razvitka komunikacijske kompetencije, a nakon toga se ukazuje na važnost sociolingvističke, sociokulturalne i interkulturalne kompetencije u procesu usvajanju stranog jezika. Zastupljeno je stajalište da se kod usvajanja stranoga jezika, osim jezičnih pravila, mora ukazati i na važnost sociokulturalnih razlika između vlastite i strane kulture ne bi li se razvio senzibilitet prema stranoj kulturi. Također se pridodaje velika važnost ulozi stereotipa koji su nužno prisutni u nastavi. Nakon teorijskog uvoda predstavlja se tijek istraživanja, metodologija i instrumenti koji su se koristili u istraživanju provedenom na 58 hrvatskih u dvije škole stranih jezika. Istraživanje je podijeljeno u 3 grupe učenika, ovisno kojem stupnju pripadaju: A1, A2 ili B1/B2. Cilj je utvrditi s pomoću leksičke raspoloživosti koje stereotipe imaju učenici španjolskog kao stranog jezika o Španjolskoj, njezinim tradicijama, hrani ili pak njezinim ljudima, etc. i smanjuje li se prisutnost klasičnih stereotipa proporcionalno s dužim učenjem španjolskog jezika. Nakon analize podataka došlo se je do zaključka da su učenici iz grupe A2 bili najuspješniji u prosječnom broju danih odgovora. Zaključak je da se učenici koji duže uče jezik nisu mnogo udaljili od uobičajenih stereotipa o Španjolskoj budući da u grupi B1/B2 se također u velikom broju pojavljuju uobičajene riječi poput flamenco, gitara ili pak sangria. Isto tako, učenici iz grupe A2 imali su za prvu ponuđenu temu pod nazivom "Španjolska" napisanih 7,47, grupa A1 5,04 i grupa B1/B2 5, 50 prosječnih različitih riječi po ispitaniku, gdje se jasno vidi veliki odskok grupe A2 u odnosu na grupu A1 i B1/B2. Može se zaključiti da stereotipi ne mogu potpuno nestati unatoč učenju jezika zato što je vanjski utjecaj van nastave veoma velik, ali se uz pomoć profesora i raznih aktivnosti na nastavi uz mogu se ispraviti.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: Kulturni stereotipi, komunikacijska kompetencija, sociokulturalna kompetencija, leksička raspoloživost
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 19 Nov 2014 11:33
Last Modified: 02 Dec 2016 12:05
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4891

Actions (login required)

View Item View Item