Košćak, Dejan.
(2014).
Odnos umjetnika i publike na primjeru opusa Marine Abramović.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Art History.
[mentor Galjer, Jasna].
Abstract
Performans kao specifičan umjetnički medij omogućuje interaktivan i neposredan odnos između umjetnika i publike. Takav odnos utječe na intenzivniju percepciju i interpretaciju umjetničkog djela, a promatraču je omogućen direktan uvid u umjetnikov kreativan proces stvaranja. Marina Abramović danas je jedna od najeminentnijih umjetnica performansa koja u svojem radu istražuje vlastito tijelo i reakciju publike na različite pristupe tretiranju tijela kada su oni oblici umjetničkog djelovanja. Analizom njezinih pet performansa: Lips of Thomas (1975.) Rhythm 0 (1974.), Rhythm 2 (1974.), Seven Easy Pieces (2005.) i The Artist is Present (2010.) i usporednim tumačenjem teorija izvedbenih umjetnosti, teorije čitanja, teorije filma, teorije fenomenologije i slično; proučena je uloga publike tijekom izvedbe i nakon nje, te načini na koje umjetnik koristi publiku - kao statični objekt ili kreirajući subjekt.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
performans, publika, Marina Abramović, interpretacija, dokumentacija |
Subjects: |
History of art |
Departments: |
Department of Art History |
Supervisor: |
Galjer, Jasna |
Date Deposited: |
14 Nov 2014 16:56 |
Last Modified: |
14 Nov 2014 16:56 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4916 |
Actions (login required)
|
View Item |