Svetličić, Lena.
(2004).
Utjecaj glazbe na prostorno zaključivanje.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Ajduković, Dean].
Abstract
"Mozartov učinak" je termin za značajno poboljšanje u rješavanju prostornih zadataka nakon pasivne izloženosti Mozartovoj sonati. Problem istraživanja je bio ispitati utjecaj Mozartove sonate K448, ritmičkog bubnjanja i kreativnog testa na prostorno zaključivanje. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati može li izloženost kompleksnom ritmičkom bubnjanju izazvati slično poboljšanje u rješavanju prostornih zadataka kao i Mozartova sonata. Provedena su dva mjerenja na 158 studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. U prvom dijelu istraživanja svi sudionici proveli su 10 minuta u tišini zatvorenih očiju nakon čega im je mjereno prostorno zaključivanje Testom otkrivanja površina (French i Ekstrom, 1976). U drugom dijelu istraživanja ispitanici su podijeljeni u 4 skupine. Nakon izlaganja skupina ispitanika Mozartovoj sonati, ritmičkom bubnjanju, kreativnom testu ili tišini primjenjena je paralelna forma Testa otkrivanja površina. Dobiveni rezultati (obrađeni analizom varijance s ponovljenim mjerenjima) pokazuju da su dvije skupine nakon izloženosti Mozartovoj sonati i ritmičkom bubnjanju postigle statistički značajno više rezultate u Testu otkrivanja površina od kontrolne skupine tišine i skupine koja je rješavala kreativni test. Ovo istraživanje ukazuje na to da pasivna izloženost ritmičkom bubnjanju može izazvati učinak koji je dosad pripisivan uglavnom Mozartovoj sonati.
Item Type: |
Diploma Thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
"Mozartov učinak", ritam tradicionalnih bubnjeva, kreativni test, Test otkrivanja površina, prostorne sposobnosti, prostorno-vremenski zadaci, pobuđenost |
Departments: |
Department of Psychology |
Supervisor: |
Ajduković, Dean |
Date Deposited: |
19 Oct 2006 |
Last Modified: |
02 Dec 2016 13:18 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/50 |
Actions (login required)
|
View Item |