Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Big Data: how we got to the BigData and where are they taking us

Downloads

Downloads per month over past year

Kocijan, Kristina. (2014). Big Data: how we got to the BigData and where are they taking us. In: Komunikacijski obrasci i informacijska znanost. Zavod za informacijske studije, Zagreb, pp. 37-62. ISBN 978-953-175-538-2

[img]
Preview
PDF (Croatian) - Accepted Version
Download (695kB) | Preview

Abstract

Količina informacija nastala u razmaku od otprilike 1200 godina, od osnivanja Carigrada pa do otkrića Gutenbergova tiskarskoga stroja, udvostručila se tek nakon 50 godina. Danas postojeću količinu informacija udvostručimo svake 3 godine pa je već mjerimo u eksabajtima. Tako velike količine podataka promijenile su i način na koji koristimo, ali i obrađujemo podatke. Sa sigurnošću možemo reći da smo u tijeku jedne nove velike revolucije koja ima i svoje prigodno ime Big Data – Veliki podatci. Iako su termin osmislili znanstvenici iz područja poput astronomije i genomije, Veliki podatci su posvuda. Oni su istovremeno i resurs i alat čiji je glavni zadatak informiranje. Ali, koliko god nam mogu pomoći bolje razumjeti svijet oko nas, ovisno o tome kako se njima upravlja i tko njima upravlja, mogu nas odvesti i u nekome drugome smjeru. Iako nam se brojke koje se vežu uz Velike podatke mogu u ovom trenutku činiti enormnima, moramo biti svjesni činjenice da će količina onoga što možemo prikupiti i obraditi uvijek biti samo djelić informacija koje zaista postoje na svijetu (i oko njega). No, od nečega moramo početi!

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Big Data, data collection, datafication, data sources, data graveyards, data exhaust, data scientists
Subjects: Information sciences > Social-humanistic informatics
Departments: Department of Information Science
Date Deposited: 09 Feb 2015 09:53
Last Modified: 14 Jan 2016 10:31
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5064

Actions (login required)

View Item View Item