Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Primjena kritike i pohvale u razrednoj disciplini: diplomski rad

Downloads

Downloads per month over past year

Ježić, Hana. (2015). Primjena kritike i pohvale u razrednoj disciplini: diplomski rad. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy. [mentor Kolak, Ante].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Polazeći od latinske riječi disciple (u prijevodu „onaj koji uči“), disciplina se definirala kao samodisciplina potrebna za obavljanje određene zadaće. Međutim, kasnije opisuje red i kontrolu u razredu te uključuje skup pravila koja se moraju poštivati. Imala je negativnu konotaciju zbog pogrešnog tumačenja discipline kao kazne. Uzroci discipline zaključuju se kao uzroci kod djeteta, uzroci kod nastavnika i uzroci u nastavnom procesu pa je potreban pregled povezanosti razredne discipline sa organizacijom nastavnog procesa i nastavnikovim stilovima vođenja razreda. Zbog radikalnih promjena u školstvu, mijenjaju se pedagoške mjere, a samim time i oblik discipline pa se u radu daje pregled modela za usmjeravanje razredne discipline te koje pedagoške mjere uključuju. Od razvitka civilizacije, koristile su se prvenstveno represivne (kažnjavanje), a kasnije i permisivne pedagoške mjere (nagrađivanje). Kaznu i nagradu zatim zamjenjuju njihovi blaži oblici kritika i pohvala te se u radu proučava primjena kritike i pohvale u nastavnom procesu radi ostvarivanja razredne discipline. Danas se naglasak stavlja na ostvarivanje samodiscipline kod učenika te se predlaže odbacivanje korištenja vanjske motivacije. Provedeno je istraživanje koje se sastojalo od kvantitativnog postupka putem pismenog upitnika i kvalitativnog istraživanja putem polu-strukturiranog intervjua. S obzirom da rad polazi od nastave usmjerene na učenika, ispitivani su učenici OŠ Davorin Trstenjak i Gornjogradske gimnazije u Zagrebu. Cilj istraživanja bio je ispitati mišljenja učenika o primjeni kritike i pohvale u svrhu ostvarivanja razredne discipline, sa glavnom hipotezom da se njihova mišljenja i emocionalne reakcije razlikuju, koja je djelomično potvrđena rezultatima. Svako mišljenje i ponašanje učenika ostvaruje se kroz tuđi utjecaj i završava samodisciplinom. Međutim, primjena kritike i pohvale dalje ostaju dio procesa razredne discipline u novoj ulozi poticaja i potvrde učenikove samodiscipline.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: razredna disciplina, pedagoške mjere, kazna i nagrada, primjena kritike i pohvale, samodisciplina
Subjects: Pedagogy
Departments: Department of Pedagogy
Supervisor: Kolak, Ante
Date Deposited: 02 Oct 2015 12:59
Last Modified: 02 Oct 2015 12:59
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5571

Actions (login required)

View Item View Item