Mutak, Ana.
(2015).
Motivacija u udžbenicima hrvatskog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Alerić, Marko].
Abstract
U suvremenoj nastavi hrvatskog jezika učenici imaju aktivnu i stvaralačku ulogu u stjecanju znanja. Uspješnost nastave ovisi o dobro osmišljenoj i provedenoj motivaciji učenika. Motivacija je pokretačka snaga koja (iznutra ili izvana) potiče čovjeka na određenu aktivnost i usmjerava je određenom cilju. Ona zauzima centralnu ulogu u čitavom ljudskom ponašanju. Zanimljivim se motivacijskim postupcima izravno djeluje na učeničku radoznalost te se tako potiče i usmjerava motivacija učenika. U ovom se radu proučavaju motivacijski postupci koji se nalaze u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika. Na temelju konkretnih motivacijskih postupaka koje su autori uvrstili u udžbenike, pokušalo se istražiti i zaključiti jesu li uočeni motivacijski postupci jednaki u svim udžbenicima. Najvažniji kriteriji u pokušaju njihove klasifikacije
bili su vrsta motivacijskog postupka i obrazovni stupanj. Cilj je ovog rada ukazati na to pojavljuju li se i u kojoj mjeri motivacijski postupci u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima te pridonose li ostvarivanju obrazovnih, funkcionalnih i odgojnih zadataka u nastavi hrvatskog jezika. Pomnijim uvidom u izdvojeni korpus udžbenika dolazi se do zaključka da nisu svi motivacijski postupci podjednako zastupljeni u udžbenicima hrvatskog jezika. Kao najzastupljeniji javljaju se motivacija tekstom i motivacija razgovorom, te stvaralački zadaci i igra kao nešto manje zastupljen način motiviranja. Ostala sredstva koja su upotrijebljena u svrhu motiviranja su: zadaci za provjeru predznanja, kombinirani zadaci, motivacija slikom te rebus.
Actions (login required)
|
View Item |