Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Motivacija u udžbenicima hrvatskog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Mutak, Ana. (2015). Motivacija u udžbenicima hrvatskog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature. [mentor Alerić, Marko].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (1MB) | Preview

Abstract

U suvremenoj nastavi hrvatskog jezika učenici imaju aktivnu i stvaralačku ulogu u stjecanju znanja. Uspješnost nastave ovisi o dobro osmišljenoj i provedenoj motivaciji učenika. Motivacija je pokretačka snaga koja (iznutra ili izvana) potiče čovjeka na određenu aktivnost i usmjerava je određenom cilju. Ona zauzima centralnu ulogu u čitavom ljudskom ponašanju. Zanimljivim se motivacijskim postupcima izravno djeluje na učeničku radoznalost te se tako potiče i usmjerava motivacija učenika. U ovom se radu proučavaju motivacijski postupci koji se nalaze u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima hrvatskog jezika. Na temelju konkretnih motivacijskih postupaka koje su autori uvrstili u udžbenike, pokušalo se istražiti i zaključiti jesu li uočeni motivacijski postupci jednaki u svim udžbenicima. Najvažniji kriteriji u pokušaju njihove klasifikacije bili su vrsta motivacijskog postupka i obrazovni stupanj. Cilj je ovog rada ukazati na to pojavljuju li se i u kojoj mjeri motivacijski postupci u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima te pridonose li ostvarivanju obrazovnih, funkcionalnih i odgojnih zadataka u nastavi hrvatskog jezika. Pomnijim uvidom u izdvojeni korpus udžbenika dolazi se do zaključka da nisu svi motivacijski postupci podjednako zastupljeni u udžbenicima hrvatskog jezika. Kao najzastupljeniji javljaju se motivacija tekstom i motivacija razgovorom, te stvaralački zadaci i igra kao nešto manje zastupljen način motiviranja. Ostala sredstva koja su upotrijebljena u svrhu motiviranja su: zadaci za provjeru predznanja, kombinirani zadaci, motivacija slikom te rebus.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: Motivation, motivational process, middle school and high school textbook, motivation by text, motivational talk, game, creative tasks.
Subjects: Slavic languages and literatures > Croatian language and literature
Departments: Department of Croatian Language and Literature
Supervisor: Alerić, Marko
Date Deposited: 11 Dec 2015 09:19
Last Modified: 11 Dec 2015 09:19
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5752

Actions (login required)

View Item View Item