Salak, Tanja and Carović, Ines.
(2013).
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije.
Govor : časopis za fonetiku, 30(1).
pp. 73-87.
ISSN 0352-7565
Abstract
Uspješna međukulturna komunikacija dijelom ovisi i o poznavanju neverbalnih znakova
druge kulture. Budući da se lektor hrvatskoga kao inoga jezika često susreće s različitim
kulturama, potrebno je da razumije neverbalne znakove različitih kultura, barem kultura
svojih učenika. Takva neverbalna pismenost može se staviti u kontekst međukulturne
kompetencije koja se definira kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja u
kulturi domaćina ili kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja s pripadnicima
drugoga jezika i kulture pod njihovim uvjetima (Fantini, 1995). Osvještavanjem razlika u
neverbalnoj komunikaciji postiže se međukulturna kompetencija i kod učenika i kod lektora,
izbjegavaju se mogući nesporazumi, a učenici se mogu bolje i brže uklopiti u novu kulturu
čiji jezik uče. Neki su neverbalni znakovi univerzalni i naslijeđeni, a većina ih je ipak
različita od kulture do kulture pa time i naučena. Rad donosi pregled podjela kultura s
obzirom na njihovu neverbalnu komunikaciju.
Item Type: |
Article
|
Uncontrolled Keywords: |
neverbalna pismenost, međukulturalna komunikacija, neverbalna
komunikacija, učenje stranog jezika |
Subjects: |
Phonetics |
Departments: |
Department of Phonetics |
Date Deposited: |
16 Feb 2016 12:25 |
Last Modified: |
16 Feb 2016 12:25 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5990 |
Actions (login required)
|
View Item |