Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije

Downloads

Downloads per month over past year

Salak, Tanja and Carović, Ines. (2013). Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije. Govor : časopis za fonetiku, 30(1). pp. 73-87. ISSN 0352-7565

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (307kB) | Preview

Abstract

Uspješna međukulturna komunikacija dijelom ovisi i o poznavanju neverbalnih znakova druge kulture. Budući da se lektor hrvatskoga kao inoga jezika često susreće s različitim kulturama, potrebno je da razumije neverbalne znakove različitih kultura, barem kultura svojih učenika. Takva neverbalna pismenost može se staviti u kontekst međukulturne kompetencije koja se definira kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja u kulturi domaćina ili kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja s pripadnicima drugoga jezika i kulture pod njihovim uvjetima (Fantini, 1995). Osvještavanjem razlika u neverbalnoj komunikaciji postiže se međukulturna kompetencija i kod učenika i kod lektora, izbjegavaju se mogući nesporazumi, a učenici se mogu bolje i brže uklopiti u novu kulturu čiji jezik uče. Neki su neverbalni znakovi univerzalni i naslijeđeni, a većina ih je ipak različita od kulture do kulture pa time i naučena. Rad donosi pregled podjela kultura s obzirom na njihovu neverbalnu komunikaciju.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: neverbalna pismenost, međukulturalna komunikacija, neverbalna komunikacija, učenje stranog jezika
Subjects: Phonetics
Departments: Department of Phonetics
Date Deposited: 16 Feb 2016 12:25
Last Modified: 16 Feb 2016 12:25
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5990

Actions (login required)

View Item View Item