Presečki, Kristina.
(2015).
Pravopisna odstupanja u hrvatskim tekstovima osnovnoškolskih učenika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Croatian Language and Literature.
[mentor Alerić, Marko].
Abstract
Ovaj diplomski rad bavio se temom pravopisnih odstupanja učenika na kraju osnovnoškolskog obrazovanja. U početnim poglavljima rada analizira se Nastavni plan i program za osnovnu školu, definira se pojam imanentne gramatike,zatim i nekoliko definicija pogreške, navode se i neki radovi koji su se bavili sličnom temom. Za istraživački je dio sastavljen test koji se sastojao od sedam zadataka koji pokrivaju glavna pravopisna područja: riječi s glasovima č/ć, riječi s glasovima dž/ž, riječi s alternacijama ije/je, glasovne promjene/kontakti fonema, zarez, veliko i malo početno slovo te sastavljeno i nesastavljeno pisanje riječi. Testiranje se provelo u četirima osnovnim školama – dvjema iz Zagreba, jednom iz Vukovara i Hvara. Ukupno je sudjelovao sto dvadeset i jedan učenik. Početna pretpostavka potvrđena je ovim istraživanjem, odnosno rezultati su pokazali da učenici neovisno o imanentnoj gramatici podjednako ovladavaju pravopisnom normom. Učenici su najmanje griješili u zadatku s glasovnim promjenama/kontaktima fonema, a najviše u sastavljenom i nesastavljenom pisanju riječi, što ukazuje na potrebu za većim nastojanjem da se poboljša upravo to područje.
Actions (login required)
|
View Item |