Pervan, Dora. (2015). Digitalna humanistika i nabava iz mnoštva. BSc thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science. [mentor Ivanjko, Tomislav].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (718kB) | Request a copy |
Abstract
Pojam digitalne humanistike, iako u različitim verzijama korijene vuče još od četrdesetih godina prošloga stoljeća, ni sami humanisti ne mogu strogo definirati, dok kovanica „crowdsourcing“ postoji tek desetak godina i upotrebljava se za širok krug aktivnosti u različitim sektorima. Cilj ovog rada bio je dati teorijski okvir za oba pojma s fokusom na njihovu uporabu u baštinskim institucijama te predstaviti koncept projekata iz digitalne humanistike koji za izvršenje, uglavnom opsežnih i značajnih zadataka za instituciju koja ih provodi, koriste nabavu iz mnoštva, takozvani „crowdsourcing“. Predstavljeni su projekti stranih knjižnica, arhiva i muzeja poput inicijativa Projekta Gutenberg, Kongresne knjižnice i novinske arhive Nacionalne knjižnice Australije. U zaključku su iznijete neke ideje kako bi se slični koncepti mogli primijeniti i u hrvatskim AKM institucijama.
Item Type: | BSc thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitalna humanistika, nabava iz mnoštva, crowdsourcing, projekt |
Subjects: | Information sciences > Social-humanistic informatics |
Departments: | Department of Information Science |
Supervisor: | Ivanjko, Tomislav |
Date Deposited: | 14 Mar 2016 12:08 |
Last Modified: | 14 Mar 2016 12:08 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6129 |
Actions (login required)
View Item |