Hanžić, Mateja.
(2015).
Medijska (re)prezentacija djetinjstva.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Ethnology and Cultural Anthropology.
[mentor Đaković, Branko and Marković, Jelena].
Abstract
U ovome radu nastoji se prikazati način na koji su djeca i djetinjstvo prezentirani u medijima. Na temelju dostupne literature definira se koncept djetinjstva kao društvenog, kulturalnog i povijesnog konstrukta te se opisuje njegov razvoj od srednjeg vijeka do danas. Pregledom teorijskih postavki nastoje se razmotriti odnos medija i djece, prikaz djece u tiskanim i elektroničkim medijima te reklamni sadržaji upućeni djeci. U petom poglavlju objašnjen je fenomen medijske seksualizacije djece, a u šestom poglavlju komercijalizacija djetinjstva zbog koje je nastala nova svjetska demografija – djeca potrošači. Metodološki pristup uključuje analizu sadržaja dviju dnevnih novina, Večernjeg i Jutarnjeg lista, u razdoblju od 1. do 31. prosinca 2014. godine, kojom se želi ustanoviti poštuju li autori članaka pravo djece na privatnost, je li izvještavanje o djeci i djetinjstvu marginalizirano te izvještava li se o njima većinom u pozitivnom smislu.
Actions (login required)
|
View Item |