Golijanin, Relja. (2006). Mcdonaldizacija masovnih medija i globalizacija. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Sociology. [mentor Galić, Branka].
PDF
(Croatian)
- Repository staff only
Download (307kB) | Request a copy |
Abstract
Jedna od češćih kritika globalizacije je da uniformira svijet i eliminira lokalne kulture, tj. način života. Jedan od tih procesa jest i mcdonaldizacija masovnih medija. Masovni mediji su oduvijek bili komercijalno orijentirani, ali je trend komercijalizacije zahvatio i javne medije, kao i mnoge druge aspekte društva, što se i događa na globalnoj razini. Procesi koji se događaju zbog mcdonaldizacije medija su komercijalizacija, tabloidizacija i uniformizacija medija kao i trivijalizacija sadržaja, za što je najbolji primjer opsesija modernoga globaliziranog društva slavnim osobama poput poznatih glumaca, glazbenika i bogataša. Masovni mediji se povode za senzacionalizmom, koji zahtjeva konstantnu proizvodnju takvog sadržaja. Masovni mediji su sve više u vlasništvu, ili pod utjecajem velikih korporacija, a taj trend čini se ne zaustavlja, već naprotiv nastavlja dalje. Kako se povećava korporativna moć, tako slabi utjecaj društva i političkih snaga, te medijske kompanije postaju sve utjecajnije. Na kraju, analizirat ćemo koje su alternative mcdonaldiziranim medijima, i postoje li uopće.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Subjects: | Sociology |
Departments: | Department of Sociology |
Supervisor: | Galić, Branka |
Date Deposited: | 11 Jan 2017 13:59 |
Last Modified: | 11 Jan 2017 13:59 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6759 |
Actions (login required)
View Item |