Stipančić, Ana Lena. (2006). Sociologija znanja, socijalna epistemologija i pozicija Richarda Rortyja. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Sociology. [mentor Matić, Davorka].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (325kB) | Request a copy |
Abstract
Socijalna epistemologija bavi se nužnim i kontingentnim socijalnim uvijetima znanja- konceptualog i normativnog. Njezini korijeni sežu u filozofiju. S druge strane, ako krenemo od sociologije, dolazimo do sociologije znanja (K. Mannheim, M. Scheller, Edinburška škola) i znanosti (R. Merton). Ove discipline proučavaju isti fenomen iz različitih polaznih točaka, ali ovise o jedna o drugoj kako bi njihovi zaključci imali širi domet. Posebno, sociologija znanja uvijek ističe svoj interdisciplinarni karakter. Postoje i pojedine teorije koje uvelike ovise o znanju i sociološkom kontekstu, i koje su imale veliki utjecaj na razvoj suvremene socijalne epistemologije i sociologije znanja koje ne spadaju izravno u ove discipline, poput teorija M. Foucaulta; kritičke teorije (J. Habermas, N. Luhmann); ideja znanstvenih paradigma i revolucija Th. Kuhna. U skladu sa iskustvom suvremenog svijeta- znanstveno-tehnološka industrija, komunikacijske mreže, multikulturalizam i neonacionalizam, polarizacija moći i resursa- željela bih istaknuti važnost promišljanja (svaka/tko za sebe) i raspravljanja (društvo) o uvjetovanosti svih ljudski ideja i djelatnosti, kako ih ne bismo uzimali kao nametnutu stvarnost, nego ono što i jesu- ljudske kontingentne tvorbe.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Subjects: | Sociology |
Departments: | Department of Sociology |
Supervisor: | Matić, Davorka |
Date Deposited: | 05 Sep 2016 10:32 |
Last Modified: | 05 Sep 2016 10:32 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6810 |
Actions (login required)
View Item |