Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Sociologija znanja, socijalna epistemologija i pozicija Richarda Rortyja

Downloads

Downloads per month over past year

Stipančić, Ana Lena. (2006). Sociologija znanja, socijalna epistemologija i pozicija Richarda Rortyja. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Sociology. [mentor Matić, Davorka].

[img] PDF (Croatian) - Registered users only
Download (325kB) | Request a copy

Abstract

Socijalna epistemologija bavi se nužnim i kontingentnim socijalnim uvijetima znanja- konceptualog i normativnog. Njezini korijeni sežu u filozofiju. S druge strane, ako krenemo od sociologije, dolazimo do sociologije znanja (K. Mannheim, M. Scheller, Edinburška škola) i znanosti (R. Merton). Ove discipline proučavaju isti fenomen iz različitih polaznih točaka, ali ovise o jedna o drugoj kako bi njihovi zaključci imali širi domet. Posebno, sociologija znanja uvijek ističe svoj interdisciplinarni karakter. Postoje i pojedine teorije koje uvelike ovise o znanju i sociološkom kontekstu, i koje su imale veliki utjecaj na razvoj suvremene socijalne epistemologije i sociologije znanja koje ne spadaju izravno u ove discipline, poput teorija M. Foucaulta; kritičke teorije (J. Habermas, N. Luhmann); ideja znanstvenih paradigma i revolucija Th. Kuhna. U skladu sa iskustvom suvremenog svijeta- znanstveno-tehnološka industrija, komunikacijske mreže, multikulturalizam i neonacionalizam, polarizacija moći i resursa- željela bih istaknuti važnost promišljanja (svaka/tko za sebe) i raspravljanja (društvo) o uvjetovanosti svih ljudski ideja i djelatnosti, kako ih ne bismo uzimali kao nametnutu stvarnost, nego ono što i jesu- ljudske kontingentne tvorbe.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Sociology
Departments: Department of Sociology
Supervisor: Matić, Davorka
Date Deposited: 05 Sep 2016 10:32
Last Modified: 05 Sep 2016 10:32
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/6810

Actions (login required)

View Item View Item