Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Pejovićevo promišljanje umjetnosti

Downloads

Downloads per month over past year

Škorić, Gordana. (2008). Pejovićevo promišljanje umjetnosti. Filozofska istraživanja, 28(3). pp. 613-624. ISSN 1848-2309

[img]
Preview
PDF (Croatian) - Published Version
Download (418kB) | Preview

Abstract

Danilo Pejović (Ludbreg, 1928. – Zagreb, 2007.) je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerov tekst O bîti umjetnosti (1959.). U Pejovićevu promišljanju umjetnosti Heidegger je, kao i hermeneutika, bio glavni orijentir u razumijevanju umjetničkog djela preko paradigme jezika i u tom je kontekstu u suvremenoj filozofiji umjetnosti, posebno ukazujući i na značaj ekspresionizma, istraživao odnos umjetnosti i prirode, tehnike, oblika, zbiljnosti, osjećajnosti, razumljivosti i slobode. Raspravljanje o mogućnosti umjetnosti Pejović uvijek postavlja u epohalni kontekst, ustvrđujući da je nakon smrti Goethea i Hegela umro i jedan svijet, koji s oscilacijama seže sve do Homerova doba, a Marx samo radikalizira Hegelovo pitanje o tome čemu još umjetnost,da bi se ono nakon Marxa, u doba tehnike, još više zaoštrilo. Pejović zastupa tezu da bez pojma slobode ne možemo dospjeti do toga što jest umjetnost, a živeći u svijetu prepunu oblika uništavanja ljudske slobode, gube se osjećajnost i ljepota kao pripadne umjetnosti.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: umjetnost; filozofija; estetika; ekspresionizam; Danilo Pejović; G. W. F. Hegel; Karl Marx; Martin Heidegger; Ernst Bloch; jezik; sloboda
Subjects: Philosophy
Departments: Department of Philosophy
Date Deposited: 06 May 2019 10:46
Last Modified: 06 May 2019 10:46
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7291

Actions (login required)

View Item View Item