Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Uloga učitelja u obrazovanju Roma

Downloads

Downloads per month over past year

Habota, Lora. (2016). Uloga učitelja u obrazovanju Roma. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Pedagogy. [mentor Hrvatić, Neven].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (515kB) | Preview

Abstract

Pitanje odgoja i obrazovanja Roma danas je sve aktualnije. U tom kontekstu, učitelji imaju značajnu ulogu. Oni su ti koji najizravnije, u školama, mogu djelovati i učenike motivirati, obogaćivati nastavu kulturnim različitostima, poticati na uočavanje razlika i učenje i njih, a ne negiranje. Kako bi to bilo ostvarivo, suradnja učitelja i stručnog tima je neophodna. Isto tako, romski pomagači sve se češće zapošljavaju i školama i tako se otvara prostor za novu sferu napredovanja (suradnja s roditeljima, komunikacija s djecom koja ne znaju hrvatski jezik i sl.). Upravo zato je provedeno istraživanje koje tu ulogu učitelja ispituje. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama na području Koprivničko-križevačke županije koja bilježi rast broja romskog stanovništva. Baš je zbog tog porasta značajno jesu li učitelji svjesni svoje uloge i koliko je ozbiljno shvaćaju. Istraživanje je pokazalo kako učitelji rade na unošenju romske kulture u nastavu, uglavnom kada se radi o jeziku i umjetnosti. Isto tako, učitelji prepoznaju važnost suradnje s roditeljima romskih učenika i na njoj inzistiraju. S druge strane, podrškom lokalne zajednice su djelomično zadovoljni dok su nezadovoljni jer ne postoje stručna usavršavanja za njih o ovoj temi. To nadoknađuje činjenica da je podrška u školama većine ispitanika dobra pa pedagozi i drugi stručni suradnici koji odlaze na usavršavanja prenose učiteljima ta saznanja. Ipak, učitelji su navodili kako je potrebna promjena trenutnog stanja, uglavnom se fokusirajući na obiteljsku situaciju Roma, ali i na nužnost smanjenja predrasuda prema Romima s kojima se svakodnevno suočavaju.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: interkulturalna pedagogija
Subjects: Pedagogy
Departments: Department of Pedagogy
Supervisor: Hrvatić, Neven
Date Deposited: 26 Oct 2016 11:01
Last Modified: 02 Dec 2016 11:14
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7452

Actions (login required)

View Item View Item