Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Povezanost različitih vrsta agresivnosti i sociometrijskog statusa kod djece osnovnoškolske dobi

Downloads

Downloads per month over past year

Milanović, Anita. (2004). Povezanost različitih vrsta agresivnosti i sociometrijskog statusa kod djece osnovnoškolske dobi. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology. [mentor Keresteš, Gordana].

[img]
Preview
PDF (Croatian)
Download (318kB) | Preview

Abstract

Dosadašnja istraživanja agresivnosti uglavnom su bila usmjerena na direktnu agresivnost (fizičku i verbalnu) i konzistentno su pokazivala kako su muškarci agresivan spol. Proširenjem koncepta agresivnosti na indirektnu agresivnost u novije je vrijeme postalo očigledno kako su i žene i muškarci agresivni, samo koriste različite strategije. Tako su brojna istraživanja provedena u zadnjih desetak godina ukazala kako žene preferiraju indirektnu agresivnost, a muškarci direktnu. Agresivnost je u školskoj dobi povezana sa sociometrijskim statusom. Mnoga istraživanja ukazuju na činjenicu kako na tu povezanost utječe vrsta korištene agresije, jednako tako je ona različita za direktnu ili indirektnu agresiju. Međutim, rezultati istraživanja još uvijek ne omogućuju zaključak o prirodi veze koju sociometrijski status ima s navedenim vrstama agresivnosti. Povezanost između različitih vrsta agresivnosti i sociometrijskog statusa također može ovisiti o dobi, spolu agresora kao i spolu skupine u kojoj se vršnjački status procjenjuje. U ovom radu ispitivane su razlike u stupnju ukupne, direktne i indirektne agresivnosti. između dječaka i djevojčica, kao i između djece različite dobi (4., 5. i 6. razred) Dobiveni rezultati ukazuju na veći stupanj ukupne i direktne agresivnosti kod dječaka, te veći stupanj indirektne agresivnosti kod djevojčica. Također ukupna i direktna agresivnost veće su kod starije nego kod mlađe djece. Ispitujući povezanost agresivnosti i sociometrijskog statusa utvrdili smo kako je ukupna agresivnost povezana s lošijim sociometrijskim statusom i s odbacivanjem od strane vršnjaka i u čitavom uzorku i u subuzorcima dječaka i djevojčica, direktna agresivnost s odbacivanjem na cijelom uzorku i subuzorcima djevojčica i dječaka, a sa sociometrijskim statusom samo na ukupnom uzorku i subuzorku djevojčica. Indirektna agresivnost je pokazala povezanost sa sociometrijskim statusom i odbacivanjem za ukupni uzorak i djevojčice, dok je na uzorku dječaka ta povezanost izostala. Ni jedna mjera agresivnosti nije se pokazala povezana s prihvaćanjem od strane vršnjaka. Analiza povezanosti između različitih vrsta agresivnosti i sociometrijskog statusa u skupinama djece istog i suprotnog spola pokazala je kako su agresivni dječaci odbačeni samo unutar istospolne skupine, dok su agresivne djevojčice odbačene i u istospolnoj skupini i u skupini dječaka. U raspravi rezultata istaknuti su mogući razlozi utvrđenih povezanosti te je naglašena potreba za daljnjim istraživanjima.

Item Type: Diploma Thesis
Subjects: Psychology > Psihologija ličnosti
Psychology > Razvojna psihologija
Departments: Department of Psychology
Supervisor: Keresteš, Gordana
Date Deposited: 20 Oct 2006
Last Modified: 09 Jul 2014 14:06
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/75

Actions (login required)

View Item View Item