Zubčić, Matea.
(2016).
Standardizirati ili ne? Kritička analiza standarda za informacijsku pismenost.
BSc thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Information Science.
[mentor Špiranec, Sonja].
Abstract
Pravilan pristup, evaluacija, kritički osvrt, razmjena i primjena informacije karakteristike su koje se najviše ističu kada se definira informacijska pismenost i kada se naglašavaju kompetencije koje informacijski pismena osoba mora imati.
Integracija informacijske pismenosti u obrazovanje omogućuje postepeno stvaranje osobe koja samostalno može rješavati probleme, koja zna vrednovati informaciju, kritički joj pristupiti i ono najvažnije osobu koja ju zna implementirati i stvoriti korelaciju s postojećim znanjem. U radu se navodi potreba integracije navedenih kompetencija koja je moguća ukoliko se definiraju standardi koji predstavljaju osnovnu poveznicu između teorije informacijske pismenosti i prakse koju ona omogućuje. Također su navedeni najpoznatiji primjeri standarda koji prikazuju na koji način bi se integracija mogla provesti. Rad daje kritički osvrt na pitanje da li standardi samo predstavljaju atribute vrednovanja i ishode učenja ili sputavaju potpunu integraciju informacijske pismenosti u obrazovanje. Dok neki smatraju kako je upravo standardizacija ključ uspješne integracije, drugi naglašavaju njezinu negativnu karakteristiku gušenja kreativnosti učenika.
Item Type: |
BSc thesis
|
Uncontrolled Keywords: |
informacijska pismenost, društvo znanja, ishodi učenja, standardi, integracija, obrazovni sustav, informacijsko društvo, konstruktivizam |
Subjects: |
Information sciences > Librarianship |
Departments: |
Department of Information Science |
Supervisor: |
Špiranec, Sonja |
Date Deposited: |
22 Feb 2017 09:01 |
Last Modified: |
22 Feb 2017 09:01 |
URI: |
http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/7937 |
Actions (login required)
|
View Item |