Ozretić, Marija. (2011). Prevođenje dječje književnosti na primjeru Čapekove Dašenjke. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of West Slavic Languages and Literature. [mentor Sesar, Dubravka].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (560kB) | Request a copy |
Abstract
U ovom radu će biti riječ o prijevod knjige Dášeňka čili život štěněte, omiljenog češkog autora, Karela Čapeka. Prijevod je napravila Petra Malešević. Metode analize, odakle početi i na što sve treba obratiti pozornost preuzete su iz knjige Umjetnost prevođenja Jiřija Levýja. Sam rad je podijeljen na tri veće cjeline. U prvoj su predstaljene osnove analize i kritike prevođenja. U drugoj se upoznajemo s autorom i djelom. S autorom kao čovjekom koji je živjeio i radio u određenom vremenu i sredini koja je utjecala na njega i njegov rad. S djelom kao odrazom istoga toga vremena i sredine. U ovom dijelu su predstavljene i glavne značajke autorova jezika i stila, zato što su upravo jezik i stil dva glavna cilja prijevoda. U trećoj cjelini je predstavljena konkretna analiza prijevoda na primjerima prevodilačkih problema karakterističnih za ovo konkretno djelo. Najistaknutiji su svakako oni leksički (pitanje prijevoda neologizama, arhaizama, kolokvijalizama, neuobičajenih frazema, deminutiva i uzvika) i stilski (preplitanje visoko književnog i razgovornog jezičnog sloja, igre riječima, postizanje komike). Na kraju rada se postavlja pitanje uspješnosti prijevoda i njegova položaja u suvremenoj hrvatskoj dječjoj književnosti.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | prijevod, hrvatski jezik, češki jezik, Karel Čapek, Dašenjka |
Subjects: | Slavic languages and literatures Slavic languages and literatures > West Slavic languages and literatures - Czech |
Departments: | Department of West Slavic Languages and Literature |
Supervisor: | Sesar, Dubravka |
Date Deposited: | 27 Feb 2017 13:51 |
Last Modified: | 27 Feb 2017 13:51 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8158 |
Actions (login required)
View Item |