Štimac, Višnja.
(2006).
Kompetencije i njihova primjena u šest većih organizacija.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Psychology.
[mentor Šverko, Branimir].
Abstract
Kompetencijski pristup postaje sve rasprostranjeniji u teoriji i praksi upravljanja ljudskim resursima. Presudnu ulogu u njegovom pojavljivanju i prihvaćanju odigrale su promjene u gospodarskom okruženju i zahtjevima tržišta zadnjih dvadesetak godina. Unatoč sve većem uvođenju i korištenju u praksi, za kompetencije se i dalje vežu neslaganja oko njihovog definiranja i problemi mjerenja, zbog čega su nužne daljnje znanstvene razrade i provjere. Kako se kompetencijski pristup počeo uvoditi i u hrvatskim organizacijama, cilj ove radnje bio je ustanoviti kako se kompetencije koriste kod nas, točnije kakvi sustavi kompetencija postoje, u kojim se područjima upravljanja ljudskim resursima koriste i u koje svrhe. Da bismo dobili uvid u to, proučili smo sustave šest većih organizacija. Podaci su prikupljeni kroz razgovore s predstavnicima organizacija upućenih u njihov sustav kompetencija. Implementacija organizacijskih vrijednosti i strategije i jasno razumijevanje očekivanja od zaposlenika pokazale su se glavnim razlozima uvođenja kompetencija. Koriste se u dva glavna područja upravljanja ljudskim resursima, u sklopu procjenjivanja radne uspješnosti i kao osnova za profesionalno usavršavanje. Njihovom glavnom svrhom pokazao se razvoj zaposlenika u svim područjima koja omogućuju bolji učinak na poslu. Modeli ovih šest organizacija razlikuju se u broju kompetencija (od pet do nekoliko stotina), načinu i trajanju razvoja sustava (od četiri mjeseca do dvije godine), dužini korištenja (do pet godina), kao i načinu procjenjivanja (procjenjuju se razvijenost ponašanja, učestalost ponašanja i razvijenost kompetencija).
Actions (login required)
|
View Item |